Det handler om at jeg er lesbisk..

Det her er ting som har kommet i kommentarfelt under mine blogginnlegg, innlegg som stort sett handler om å være seg selv. Jeg har jo hatt noen samtaler med mennesker som ikke tør å stå fram, og når jeg har fått lov å dele dem historiene- så kommer det alltid noen sånne kommentarer under.

Og det er så utrolig trist. Mange av meldingene er da rettet til de som er sårbare, og har det vondt og ikke våger å være seg selv åpent, med legningen sin.

Jeg har også hatt noen innlegg om Pride ( som jeg elsker) og hvor jeg har skrevet om hvorfor Pride fortsatt er så utrolig viktig.

Og det her- det viser jo ene og alene hvorfor Pride er så viktig.

Jeg har jo ikke helt ord her. Men det er ikke mangel på det hos alle ser jeg 😛 ..

Jeg husker jeg kjørte hjem fra nattevakt en morgen for noen år siden, hvor hele byen var pyntet med bannere hvor det sto “knus homolobbyen”. Det skremte meg. Da var jeg en ganske nyutsprungen latebloomer som egentlig bare var full av glede og iver, og det ble en trist kjøretur hjem fra jobb.

For det som undrer meg litt her da, det er at det ikke handler om hvem jeg er. Det handler ikke om hva jeg har gjort, eller ikke gjort- om jeg er snill eller slem.. Det handler om at jeg er lesbisk.

Så.. fordommer eksisterer i aller høyeste grad, og derfor velger jeg noen dager nå på å synliggjøre. Fordi… vi kan ikke gjøre noe med ting vi ikke vet eksisterer.

Håper det setter i gang noen tanker rundt omkring, og at vi kan vise at vi er så mange utrolig flere som aksepterer hverandre, enn de som sprer hat.

Ha god søndag alle sammen 🙂

5 kommentarer
    1. Å kjære vene, for noen hårreisende sammenlikninger du blir møtt med i disse kommentarene. Det viktigste budskapet må være: De tar feil! Verdigrunnlaget ditt og integriteten din defineres ikke av om du forelsker deg i gutter eller jenter eller begge deler, men av hvordan du behandler andre! Lag deg en fin søndagskveld!

      1. Sant <3 Jeg er heldigvis voksen, og trygg i meg selv- men det er utrolig mange som ikke tør å være seg selv og åpen med legningen sin. Fin søndagskveld til deg også <3

    2. Nå bryter jeg strengt tatt med eget prinsipp om ikke å kalle/referere til meningsmotstandere som dumme, men homofili! & pedofili!?
      – Om noen skulle være så til de grader skyldig i IQ at de ikke ser forskjellen, så består den av at det i det ene tilfellet dreier seg om to frivillige aktører i en likeverdig relasjon (om den så er kort, lang, rent seksuell, eller kjærlighetsrelatert), mens det i den andre tilfellet dreier seg om et menneske som forgriper seg på et annet!!
      [Djeeze!]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg