Det kan bli bra

I går så leste jeg en setning som satt seg litt.

Its okay to not be okay, but its not okay to stay that way.

Men er det alltid så enkelt å komme seg ut av tunge stunder?

Det er ikke alltid vi kan være avhengig av andre for å komme oss opp igjen. Noen ganger er den eneste som kan hjelpe deg, deg selv.

Følelsene våre er en rar ting. Dem forandrer seg fort. I løpet av en dag så kan jeg kjenne på mange følelser. Jeg kan være lei meg og glad, muggen og sint, og lykkelig. Noen små ting eller ord utløser følelser, og da gjelder det kanskje å våge å kjenne på dem? Det er litt godt å tenke på når ting kjennes kjipt og tungt. Om en time kan det skje noe som gjør at ting føles mye bedre igjen. Sånn er jo livet. Og det er kanskje noe å ta med seg på de litt tunge stundene. Det blir bra igjen. Det blir bedre .

Ikke vet vi hva livet bringer, og ikke vet vi hvilke følelser vi skal igjennom hver dag. Men det kan kanskje være en trøst i å vite at det bør ikke forbli tungt når det først føles tungt. Det kan bli bra igjen, det kan bli bedre.

Jeg har lært meg å ikke være avhengig av andre for å ha det bra. Selv om livet er som best når flokken min er hjemme. Jeg har ikke lett for å fortelle andre når ting ikke er så bra, og holder kanskje korta mine litt tett inntil brystet, selv om jeg har blitt flinkere. Det jeg har erfart er at når jeg tør å si til noen at ting ikke er så bra akkurat nå, så vil faktisk de som er rundt meg, være her for meg. Og det er jo en fantastisk god følelse. Men så er det nå sånn at de fleste ikke er tankelesere, og er du som meg, så virker det kanskje som alt er bra uansett. Selv om det ikke er det bestandig.

Jeg håper du lager deg en fin helg, enten alene eller sammen med folk du er glad i . Og har du det litt kjipt i dag, så vit at det blir bedre. Det kan bli bra igjen <3

Her tar jeg på happyskoa og skal nyte sola 🙂 God helg.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg