Det kryper nærmere

Nå blir det enda mer hjemmetid framover, og for mange enda mer ensomhet. Jeg også kjenner på det i dag. Her er det smitte på alle kanter, og en etter en tester positivt. Meldinger fra skolene til ungene kommer med meldinger om nye smittetilfeller støtt og stadig, og det virker som det florerer rundt her nå. Flere jeg kjenner har i dag testet positivt. Så da er det tryggest her hjemme nå, med ved og en god og varm liten venn.

Og Norge strammer inn igjen. Vi er kort tid unna jul og det føles ut som et lite deja vu, men nesten verre. Jeg er så lei.

Jeg er lei av å være bekymra, for jeg har noen nære rundt meg som absolutt ikke trenger å få det her på toppen av annen sykdom. Så nå er det slutt på moro for en liten stund og vi tar alle forhåndsregler vi kan. For jeg vil så gjerne beskytte de nære mine, og jeg vil feire jul med de jeg er glad i. Og jeg hadde så håpet vi var over det verste nå, men det er vi altså ikke.

Jeg tror det er en tung dag for mange nå, mange er lei og mange føler nok en gang på usikkerhet og frykt og tunge dager. For det er kjipt- det er faktisk kjempekjipt. Det er vanskelig å finne noe positivt i dette nå, for det virker som det ingen ende tar.

Det er bare å vente på neste pressekonferanse og håpe de tar såpass grep at vi kan feire jul sammen. I mens så har jeg heldigvis en tålmodig sjel ved min side- som kan sette et smil på meg når som helst;)

For det er jo bare å tvinge oss til å gjøre det beste ut av ting.

Ta vare <3

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg