Det skal så lite til å glede noen

Reklame | Euroflorist

I dag så leste jeg et blogginnlegg om ei dame i risiko gruppen som følte at hun var i et fengsel pga Korona viruset. Hun har ikke vært ute på mange uker. Hun skriver at hun egentlig har mange venner, men at alle nå er opptatt med sitt og at alle holder avstand.

Men det bør vel ikke være sånn at vi skal glemme hverandre? Vi har vel ikke så mye med oss selv at vi ikke kan glede andre litt?

Det her fikk jeg på døra av en venninne for litt siden. Og det er så utrolig fint å få en oppmerksomhet sånn helt uventa. Og uten noe annen grunn enn å gjøre noen glad.

Det er mange ensomme rundt om , Korona eller ikke, men nå tror jeg kanskje vi er mange som en tid har kjent på både angst, ensomhet og isolasjon som vi ikke gjør ellers. Hverdagen er rar, og noe helt vesentlig er frarøvet oss.

De som er i risiko gruppen får ikke besøk eller drar ut, og mange er enslige. Og føler seg kanskje mer alene enn noen gang.

Jeg kan snakke for meg selv, og jeg har kjent veldig på den isolasjon dem siste ukene. Nå har været vært litt bedre så det har gått ann å hatt litt besøk ute, og det har vært helt fantastisk. Pluss at jeg har en nabo som har redda vettet mitt litt tror jeg.

Det er  kanskje flere som kunne trengt en liten glede nå. Kanskje vi skal bruke litt tid på å tenke over om det er noen rundt oss vi kunne gleda litt, i en tid som for mange er preget av frykt, engstelse og ensomhet. Det bør ikke koste så mye, men det kan glede enormt.

For oss som har barn som har begynt på skolen nå, og kanskje er tilbake i jobb, så føles kanskje ikke hverdagen så annerledes ut lenger, men det gjør den for veldig mange andre. Og de ukene i isolasjon er tøffe om man er ensom også.

Ta en telefonsamtale, eller overrask med en blomst på døra.

Gled noen på en vanlig ukedag.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg