Du kan si det til meg

Alle trenger noen. Alle trenger noen som vet hva du har i hjertet ditt, og i tankene dine. Alle trenger noen som sier ; Du kan si det til meg.

Det å dele tanker og følelser, kan ofte lette byrden litt. Jeg har sjelden vært åpen om det meste med mine nærmeste, men jeg kommer mer og mer dit- og jeg har noen som vet alt om meg. Og det er ikke de folka rundt meg sin feil at jeg ikke har fortalt alt om meg, det er min egen skyld. Min frykt for ikke å være bra nok og min redsel for å være sårbar. Det handler om meg, ikke dem.

Nå går det mot jul igjen, og det er en tid med mye følelser for mange. Jeg er litt ambivalent til julen- og det blir jeg litt mer av for hvert år. Jeg setter stor pris på familien min og de nærmeste i jula, og det gleder meg å gjøre hyggelige ting med dem. Samtidig så vet jeg at dette er en tid veldig mange gruer seg til.

Som gruer seg på grunn av dårlig økonomi, som gruer seg for å være alene- og hvor alle vonde følelser og tanker kommer litt mer fram enn ellers. Det er en tid hvor alle skal ha det så bra, og alt skal være så fint. Og livet er jo sjelden sånn. Men det gjelder å lage gode øyeblikk sammen med mennesker man er glad i . Komme seg på tur, gjøre noe sammen- og ta dagene litt.

Jeg merker det på innboksen min også, selv om jeg ikke har vært like aktiv på bloggfronten i det siste. Men det merkes at mange av meldingene er litt sårere, og mange har et behov for å si det til noen. Og det tror jeg er lurt. Skriv det ned, send ordene dine til noen. La noen få dele litt med deg. Som oftest så vil man jo det for hverandre. Man vil lette byrden for noen man er glad i.

Det er vår egen stahet, vilje, frykt og redsel som står i veien for det.

I dag er det første advent, starten på en ventetid hvor alt skal være så himla bra hele tiden. Kanskje det kan være starten på å gjøre noe bra for andre? Det trenger ikke å handle om mer enn ord. Det kan være nok at du sier ; Du kan si det til meg…

Eller si at du er der, om det er noe den andre vil prate om. Vi merker jo ofte at andre rundt oss plages på noe vis, og våg da å spør. Kanskje er det nettopp dine ord som gjør at personen åpner seg ?

Ha en god første søndag i advent, og ta vare på hverandre <3 Husk at det er ikke alltid så mye som skal til for at noen skal få det litt bedre;)

 

www.hegeslillerom

Vil du støtte en liten bedrift? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg