Du kan velge å være snill…

Here we  go again …

Tja…. what to say?

Jeg synliggjør, sletter og blokkerer vedkommende så tar jeg helg 🙂 At noen kan tenke som det her , skremmer meg, men jeg vet jo at det heldigvis ikke er majoriteten av mennesker.

De aller fleste vet og klarer å se at homofili bare dreier seg om å elske et annet menneske. Det er ikke  noe verre enn det. Det er den samme kjærligheten som alle heterofile føler for sin kjære.

Jeg blir så matt og lei meg av alle dere som  føler dere har rett til å fortelle meg hva som er rett og riktig. Jeg blir så lei av dere som forteller barna deres at det de føler ikke er riktig. Hvem gir deg rett til det? Hva sier du til deg sjøl som rettferdiggjør det du sier til andre? Føler du deg bedre av det?

Jeg vil si deg en sak! Så lenge den måten andre lever på, ikke skader andre mennesker, så kan du ti still. Fei for din egen dør og ta vare på deg og de du har. Prøv å se litt lenger enn nesa rekker, og vær snill mot andre mennesker.

Jeg snakket med en ung gutt for en stund siden som var homofil. Han kom aldri til å fortelle dem hjemme det, siden far hans kalte en homofil tvprofil for en “jævla rumpepuler”. Tenk deg om. Det kan være dine nærmeste som er den som blir mest lei seg over ditt hat og dine holdninger. Og tenk alt du går glipp av ved å vise slike holdninger for dine nærmeste. Du kan faktisk risikere å ikke bli helt kjent med dem, og du kan risikere at dem snur seg bort fra deg. For dette er ikke et valg. Homofili er ikke et valg! Men du har et valg derimot, du kan velge å være snill.

Det her er ikke greit. Det er mange kristne homofile og om det finnes en Gud så tror jeg han tror aller mest på kjærligheten.

Igjen, homofili er IKKE en sykdom, det er IKKE en sinnslidelse, det er så enkelt som at det er mennesker som elsker andre mennesker. Det er bare kjærlighet! Og er det noe verden trenger mer av, så er det nettopp det.

Våg å åpne øynene litt, og tråkk litt utenfor komfortsonen, så kanskje du blir overrasket. Kanskje du til og med liker noen som har en annen legning. Det er bare mennesker vet du. Ingenting å bli skremt av.

Med det her så håper jeg dere alle får en flott helg, med sol og varme fine sommerkvelder med dem du er glad i <3  Ta vare på hverandre, vær snille mot hverandre og våg å si fra om du hører/opplever rasisme og diskriminering. Det er bare sånn vi kan få en varmere verden. Ved å stå sammen, og å vise klart og tydelig at vi står sammen.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg