Endelig <3

Når bestefar er fullvaksinert og endelig kan få en lang og god klem.

Så utrolig godt å klemme skikkelig og lenge <3

Tenk at en klem kunne bli så verdifull.

Tenk at vi en lang periode ikke skulle få klemme de vi er glad i. Hadde noen fortalt oss det for noen år siden, så hadde jeg sikkert ikke trodd på det.

At vi ikke skulle håndhilse, eller klemme hverandre. At vi til enhver tid skulle holde en meter avstand, og at det skulle bli restriksjoner på hvem og hvor mange vi skulle treffe.

Det har vært et kjemperart år, og vi er ikke over det enda. Kanskje det blir en forandring som vi må lære oss å leve med på et vis?

Det året her har ført til at mine nærkontakter er blitt viktigere enn noen gang, og jeg setter så utrolig stor pris på den nærheten og den klemmen. Den ordentlige ” klemme med hele kroppen” klemmen. Og jeg som ikke trodde jeg var noen klemmer 😛

Jeg er det. Jeg er mye mer avhengig av nærkontakt med andre mennesker enn jeg trodde. Og jeg tror det er viktig for oss. Jeg tror berøring er viktig, for mennesker i alle aldre, og kanskje spesielt for eldre mennesker, som har vært de som har isolert seg mest det siste året.

Det er forsket på at berøring er smertestillende og angstdempende, og det å da ikke få lov til å kjenne andre mennesker inntil seg- et helt år- det tror jeg gjør noe med oss.

Vi er ikke over pandemien, men det her var et lyspunkt i helga <3

Og et lite tegn på at det blir bra igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg