Er det her normalt da ?

Flere fotballklubber har deltatt i Pride med å henge opp et flagg, eller ha et regnbue kapteinbånd- og kommentarfeltene er varme. Flere flagg er brent også siste uka.

Alle rettigheter? Som å være seg selv? Det er ikke snakk om å være så spesiell, eller å skulle kreve så mye. Det handler om å få annerkjennelse og respekt for den man er. Det handler om å være seg selv, og det handler om at idretten tar tak for å vise at de heier på hverandre, og aksepterer mangfold.

Normale? Er det normalt å gå å mislike mennesker for den de er ? Er det normalt å brenne flagg? Er denne kommentaren her noe vi tenker på som normalt ?

Hvorfor så mye sinne? I går så spurte jeg om sinne er et symptom på noe, og her er det kanskje et symptom på frykt? På uvitenhet? Jeg kan ikke skjønne hva annet som skal ligge til grunn for å blåse seg så veldig opp av mennesker som meg. Jeg fatter ikke at det å elske en av samme kjønn, kan skape så til de grader sinne at folk ønsker å brenne flagg som feirer mangfold. Jeg fatter det ikke..

Normal og unormal.. Det går ofte igjen i kommentarene både jeg og andre får. Den siste her er direkte rettet mot meg, etter jeg la ut et bilde med Pride flagget mitt.

Så igjen, hva er normalt med å skrive sånn her til andre da? Hva er normalt ved å ville andre vondt? Ved å såre folk ? I min verden er det ingenting normalt med det.

Og jeg skjønner det bare ikke.. Jeg gjør virkelig ikke det..

Men jeg velger mine kamper. Og oppi alt det her så er det helt fantastisk at flere fotballklubber gjør sitt for å vise at de heier på mangfold. At de viser at det er inkludering i idretten, og gjør det de kan for at det skal være lettere for alle å være seg selv. Også på fotballbanen.

Så får de “UNORMALE” bare skrike til krampa tar dem. Jeg tror nå vi er flest som vi hverandre godt her i verden. Kanskje bare vi må skrike litt høyere også;)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg