Er din kjærlighet viktigere enn min ?

Når du holder din kjære i handa, eller ligger i armkroken på kvelden. Når du tenker over hvor glad du er i partneren din. Når du gleder deg til han eller hun kommer hjem. Når du gleder deg til å ringe å fortelle noe du er glad for, eller når du trenger støtte for at du er lei deg.

Når du tenker på hva du føler for din andre halvdel.

Da tenker du kanskje at det er kjærlighet ?

Vel, da skal jeg fortelle deg at det er ikke noe annerledes for meg. Mange av de meldingene jeg får , får meg til å føle at det jeg føler er noe helt utenom det vanlige. Det er fra folk som tror legning kun dreier seg om sex, og fra folk som ikke kan forstå at det er mulig å være glad i noen av samme kjønn. Og jeg blir ofte overrasket over uvitenheten rundt om.

Men det er ikke noe annerledes. Det som er annerledes er fordommene. Det er blikkene, hatet og hetsen som ikke har noen ende. Det er at jeg tenker over hvor jeg holder hender offentlig, og viser kjærlighet offentlig. Det er annerledes. Kjærligheten min er ikke noe annerledes enn det du føler for den du elsker.

Når du sender meg en melding om at legningen min er bare tull, og at jeg bør være i et kristent forhold som du er, så forteller du meg at den kjærligheten jeg føler er ikke like viktig som din. Mine følelser kan ikke bli anerkjent på samme måte som dine. Kun fordi du ikke skjønner at det går ann? Kan det være at vi er ganske like, men at du har gått glipp av en vesentlig kunnskap på veien?

Jeg er født som jeg er . Ja jeg har hatt forhold med menn, og jeg har barn. Mange barn faktisk, men for meg så tok det noen år og finne meg selv, og å ha mot til å la meg kjenne på dem følelsene jeg alltid har hatt, men pga mennesker som deg, så har det føltes veldig unaturlig. Og jeg holdt det for meg selv. Nå vet jeg heldigvis bedre.

Det er ingenting mer naturlig enn å være seg selv. Og det er ingenting mer naturlig enn kjærlighet. Uansett hvem du elsker.

I en verden hvor så mange mennesker har det vondt, og hvor det er så mye ondskap, så kan du ikke la kjærlighet være en av de tingene som plager deg.

Jeg har bestemt meg, og jeg skal ikke la meldingene fra deg plage meg. Og jeg håper jeg kan gjøre mitt til at det ikke skal plage andre heller.

Jeg er stolt over å være meg selv, og det har jeg tenkt til å fortsette med. Uansett hva du mener 😉

#Værdegselv , #branok

2 kommentarer
    1. Er vi ikke kommet så langt i dagens samfunn at det er blitt en naturlig og soleklar selvfølgelighet at det er 100% likeverdig?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg