Etter regn kommer sol..

Vel, ikke bokstavelig her på Østlandet om dagen:P Men sånn inni hjertet så gjør kommer det sol igjen.

Huset bugner av liv og røre, akkurat som det skal gjøre. En hund som prøver å stjele julegaver…

og en katt som liker aller best å leke inni juletre 😉

Unger som gleder seg til dagene framover, og som gleder seg over juleferie <3

Nav ringte og enn så lenge så er sosialstønad klart, og det å få betale regninger er undervurdert. For en utrolig god følelse det er, og skuldrene senker seg flere hakk.

Måneder med å føle seg så lite verdt, og å kjempe mot et system som jeg enda ikke forstår. Det går virkelig ut over kropp og sinn. Og jeg tenker på alle andre som går mot jul uten å få det i orden…

Det som bekymrer meg aller mest, er hva det psykiske gjør med mennesker. Hva det gjør med noen å bli tråkka så langt ned som Nav kan gjøre med noen. Jeg er forundret og helt satt ut over måten jeg har blitt snakket til på disse månedene her. Hvor de ber meg ta et glass vin og slappe av, og hvor hun som ringer meg sier hvor mye ho gleder seg til juleferie.

Men i dag skal jeg det. Jeg skal se håndball og jeg skal ta meg et glass vin. Fordi jeg fortjener det 😉

Fordi det er fredag og fordi huset er fullt av liv igjen:) Og fordi jeg kjenner den gode stemninga kryper inni alle kriker og kroker i kroppen. Jeg skal nyte lyden av juletre som velter, en bikkje i tenårene som stjeler det han kan og ungene som løper etter for å ta fra han det han har stjelt. For… det er livet det her.

God helg alle sammen, og ta vare på hverandre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg