Lar du deg få ha trygghet i livet ditt ?

Har du møtt noen, eller har du noen i livet ditt som du føler deg helt trygg på ? Og om du har det, har du tenkt over hvor utrolig viktig det er ? Og kanskje hvor sjeldent det er ? Noen mennesker har bare den egenskapen av å få andre til å føle seg trygg, umiddelbart. En du senker skuldrene fullstendig med når dere er sammen.

Hva gjør det med oss å være sammen med noen som gir en trygghet? Jeg har opplevd mye usikkerhet gjennom årene, og har vel sjeldent tillatt meg å være helt trygg på noen. Så skjedde det ting, som gjorde at jeg ble trygg i meg selv- og det var åpningen til ganske mye.

Det skjedde gjennom erfaringer, gjennom å stå fram som lesbisk, gjennom å være meg selv. Etter hvert så skjønte jeg at det er ikke hva andre sier eller mener som bestemmer hvordan jeg skal ha det. Jeg er meg selv, og det får jeg lov til å være. Og jeg skjønte at livet er nå.

Fortsatt er det få mennesker som får meg til å føle meg helt trygg, men de finnes og jeg har noen av de i livet mitt.

Etter å ha sluppet den muren litt så har jeg også sett andre på en annen måte. Jeg har sjeldent vært helt trygg på noen, og med erfaringer som ikke er bare av det bra slaget, så har det på en måte vist meg at den eneste man kan stole på, er seg selv. Men det er jo ikke riktig det. Og det kan bli ensomt og…

Klart vi kan stole på andre mennesker, og få være trygge. For de menneskene – de finnes. Om det er kjæreste eller venner eller familie, så er den tryggheten utrolig viktig. Det er viktig for barn og være trygg på sine omsorgspersoner, og det er viktig for voksne å være trygge på de menneskene som er i den innerste kretsen.

For å ikke vite hvor man har andre mennesker, den utryggheten, det kan slite voldsomt. Å ha det uforutsigbart og være utrygg, det gjør ingen godt. Ikke barn og ikke voksne.

Om du har venner eller kjæreste som du er trygg på- ta vare på det forholdet. Det er en så god ting å ha i livet sitt, og det er ikke alle som kan få deg til å føle deg trygg. Sånn ordentlig trygg. Uansett hva som skjer, så vet du hvor du har den andre , og det er en så vanvittig god følelse. Å være med noen som tar deg som du er, og som setter pris på den du er. Som er glad i deg for den du er, og som syns den du er- er mer enn bra nok.

Som med hele sin væremåte viser deg hvor trygg du kan være.

Som viser deg at du er verdt det.

Ja vi kan ta feil, og ja vi kan noen ganger ønske at vi ikke stolte på noen. Men likevel så tror jeg det er verdt det. Jeg tror det er verdt å ta sjansen. Jeg tror det er verdt å ta sjansen på å stole på hverandre, og å føle seg trygg.

For tenk om det varer ?

3 kommentarer
    1. Jeg trodde jeg hadde flere venner jeg kunne være trygg på å lene meg på uansett hva det måtte være, men etter hvert som tiden har gått, så har jeg skjønt at der tok jeg feil, så slike bare kutter jeg ut. Orker ikke å bli tråkket på.
      Heldighvis har jeg ei som ALLTID er der for meg å jeg er der for hu. Hu slipper jeg ALDRI ut av livet mitt.

      1. <3 Viktig å ha noen sånne, også blir vi vel eldre og skjønner mer hva noen betyr og andre ikke betyr kanskje ? Klem til deg Barbro..

    2. Jeg trodde jeg hadde noen som jeg kunne stole på å som jeg kunne dele alt med, lene meg på uansett hva det måtte være, men dessverre så tok jeg så innmari feil, så de blir borte for min del, for blir bare lei av å ha slike folk i livet mitt.

      Heldighvis så finnes det to herlige mennesker som jeg kan prate med om alt å bare være meg selv uansett når det måtte være, de blir ALDRI borte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg