For en følelse :)

Følg drømmen din! Plutselig så er det for sent . Ikke sitt å angre på noe du kan gjøre.

Jeg startet på skolebenken etter 20 år igjen, og det var skummelt, spennende og til tider veldig utfordrende. Men så utrolig moro. Venner for livet, og ny kunnskap. Og en nå toårig videreutdanning i kreftomsorg og lindrende pleie fra fagskolen i Østfold.

Jeg følte veldig på det med å være nesten 40 når jeg starta, og var skeptisk til om jeg ville klare det. Men i dag gjorde jeg det. Jeg avslutta med noe jeg har drømt om og jobbet for i to år nå. Det ble en strålende A i avsluttende muntlig og skriftlig. Og janteloven gir jeg en finger til, for det her er jeg stolt av og det vil jeg dele.

Jeg har søkt mer skole, men tiden får vise hva magefølelsen sier. Poenget mitt er at du bør gjøre det du vil. Følg drømmen din, kanskje det blir så moro som jeg syns det har vært. Og om ikke, så har du gitt det et forsøk.

Det å stå fram som lesbisk var en så forløsende ting for min del, og etter det følte jeg at ingen hindre lengre er for store. At jeg kom ut av det skapet som jeg hadde vært inni i så mange år, var en prosess så stor at jeg på en måte følte jeg kunne klare alt. Og jaggu, det her gikk jo strålende og så mye bedre enn hva jeg i mine villeste fantasier kunne forestilt meg. For en følelse å avslutte med en A.

Onsdag eller ikke, i dont care 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg