Disse skeive kveldene

Jeg går inn døra, og skuldrene senker seg. Det fylles en ro i kroppen som jeg ikke alltid har alle steder. Og det merkes fra første sekund at dette er en plass for alle.

 

Det er mange som spør hvorfor vi fortsatt trenger Pride og hvorfor vi trenger “egne” kvelder. Jeg tror kanskje det ikke er så lett å forstå om man ikke er skeiv selv, men jeg skal prøve å forklare. 

Det er ikke alltid jeg slapper av alle steder. Det er ikke alle steder jeg føler meg trygg. Spesielt etter jeg startet bloggen og hvor jeg har fått trusler og meldinger som ikke egner seg på trykk. Det er mange som føler et behov for å si noe om min legning, og å fortelle meg at sånn jeg er , er ikke greit. Jeg har lært meg å se meg over skuldra litt, kanskje litt ubevisst, for jeg er fortsatt ganske naiv og liker å tro det beste om folk. Men så får jeg stadig bekreftelser på at det ikke alltid er sånn dessverre. Det er mange som ikke er komfortable med hvem jeg er. Det er dessverre mange som reagerer på at to av samme kjønn holder hender og viser sin kjærlighet offentlig. 

Når jeg kommer på en kveld som i går, på Fredrikstad på skeiva, så storkoser jeg meg. Jeg slapper helt av og vet at alle som er der kan være seg selv helt ut. Og det er det et stort behov for. All ære til de som står på og arrangerer disse kveldene, og til dere som møter opp og sørger for å vise at behovet er der. Og som underholder oss hele kvelden med bra musikk og et vanvittig humør.

Det er et sted som jeg ikke trenger å se meg over skuldra. Hvor jeg kan føle meg trygg, helt trygg, og ikke være redd for kommentarer. 

Når du titter over rekkverket i topp etasjen så ser du disse ordene. Og det sier alt .

På andre siden av vannet så lyser et hjerte opp.

Jeg er stolt og takknemlig over å få lov til å oppleve det mangfoldet og inkluderingen og fellesskapet. 

Tusen takk til dere ivrige engasjerte flotte mennesker som gjør sånne kvelder mulig . Som ser og bryr seg. Jeg tar av meg hatten og ser frem til neste gang. 

Og i dag det sofaen som gjelder ..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg