Fun facts om homofile

Nå er det ikke så mange årene jeg har vært åpen lesbisk, men ørene har jammen hørt mye rart likevel. Og under litt intervjuer ( Som senere kommer i ei bok), så tenker jeg det er på sin plass med litt fun facts. For fantasien til folk er enda større enn jeg trodde ?

Jeg har skjønt det som at jeg er manges verste mareritt, og noen er faktisk reelt redd for å bli smittet. Men jeg tror faktisk ikke smitterisikoen er så stor . Og om du blir smittet, ja da er jeg vel bare veldig sjarmerende ?

I løpet av de årene her så har det florert mye rykter, spørsmål og jeg har ofte tatt meg i å tenke at vi vet så altfor lite. Og hvor vanskelig det er å spørre de spørsmålene man tenker på.

De som istedenfor er stilt er blandt annet disse.

Hvordan gjør dere det ? – Vel, jeg spør vel ikke deg hva dere gjør i senga, så det er vel strengt talt ingen annen sin buisness? Men lurer du på generelt om sex og samliv så skal jeg svare så godt jeg kan.

Kan vi dusje sammen eller blir du forelska i meg da? -NYHET! Vi blir ikke forelska i ALLE av samme kjønn, og siden du spør på den måten så blir jeg nok ikke bittelitt betatt engang.

Kanskje du skulle gått på guttedoen du nå? -Samme for meg det, bare jeg får tissa egentlig…

Hvem av dere er mannen i forholdet? – MÅ det være en mann med uansett?

Jeg kjenner en som er lesbisk fra Østfold, kjenner du ho ? – Ja det er jo nesten ingen av oss …IRONI! Jeg kjenner en som liker brunost fra Moss, kjenner du ho?

Skal du ha lesbesveis og ring i øyenbrynet nå? – Ja selvfølgelig, ellers kan jeg vel ikke kalle meg lesbisk. Eller?

Jeg syns du er blitt mere mandig .- Jeg er faktisk ikke ute etter å bli noen som helst annen enn meg selv.

Dumme spørsmål får vel ofte dumme svar, men når det er sagt så er det egentlig aldri dumt å spørre. Og det er godt at noen spør om de er oppriktig interessert. Mye av homofobien bygger på kunnskapsløshet og uvitenhet. Mange er fortsatt faktisk redd for smitte, men vi smitter faktisk ikke. Vi gjør virkelig ikke det. Vi er vanlige normale mennesker som elsker noen. Samme følelser og samme liv.

Så spør i vei , og jeg skal svare så godt jeg kan. Men et lite filter er vel kanskje innafor noen ganger ?

#det er bare kjærlighet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg