Går det ann å bare la vær eller ?

Nå har paven gitt sin støtte til skeive mennesker!

Screenshot fra Tv2 nyheter.

Og det er så bra. Det er så mange kristne homofile og lesbiske som sliter med å være seg selv og samtidig være åpen troende. For det er ingen hemmelighet at mange kristne vil ha bukt med homofili. Mange religiøse grupperinger ser det som sin misjon å omvende skeive og frelse de fra synden.

Kanskje det at Paven tar et standpunkt nå, kan gjøre en liten forskjell. Det håper jeg.

Jeg blir jo stadig forundret over alle som dømmer og hater. Som føler det er sin rett til å fortelle andre hvordan de skal leve livet sitt. Som forteller andre hvem de er egentlig. Som føler de vet best hva som er best for andre mennesker og .

Og “størst av alt er kjærligheten”, har mistet litt av kjernen sin for meg. Mange har sendt meg disse ordene og sagt at det aldri handler om annet enn kjærligheten til Gud. Og da har jeg misforstått i min barnetro…

Jeg har ikke lenger tall på hvor mange brosjyrer jeg har fått om hva bibelen sier om homofili.

Så går det ann å la vær litt nå? Ta en pause ? Passe på deg selv? Feie for egen dør, og alt det der..

Flere mener at jeg roter i et vepsebol når jeg snakker om kristendom og homofili, og jeg skjønner jo at flere tar det ille opp. Men når innboksen min ser ut som den gjør, og jeg får alle disse ordene om helvete og terapi, ordene om dyresex og pedofili som sammenlignes med homofili.. Da slutter jeg ikke med det!

Jeg slutter ikke med å synliggjøre fordi det her er så viktig.

Det handler om mennesker, det handler om mennesker som ikke gjør annet enn å elske et annet menneske. Det handler om kjærlighet ! Og ingen skal få meg til å tro at kjærlighet mellom to mennesker, uavhengig av kjønn, er noe stygt og noe som ikke har livets rett!

Det som er stygt her, er å fortelle andre mennesker hvordan dem skal leve livet sitt. Det som er stygt er skremselspropaganda om helvete og dommedag kun fordi vi er glad i et menneske som du syns er feil !

Så slutt med det nå. Ta vare på deg selv og ditt eget liv og la andre få leve det livet som er best for dem. Det kan funke det og 😉 Også er det ikke så skummelt , for det er bare kjærlighet .

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg