Glade dager

Noen dager er bedre enn andre, og nå om dagen så er det ganske fine dager. Og på toppen av det hele så snør det. Og det liker jo frøken Hansen godt.

Jeg har tatt noen valg for meg sjøl som gir en spennende tid framover. Det har vært kjempeskummelt, for nytt og usikkerhet er skummelt, men samtidig utrolig spennende. Jeg starter litt på nytt, visker bort litt valg som ikke har passa meg som jeg trodde, og velger nytt. Det er skummelt å tenke ny jobb, og ikke vet jeg hvor veien fører meg, men det kan være spennende det og. Og det kan gå bra.

Jeg velger meg sjøl, kroppen min og helsa mi- og jeg tenker at de som sier 40 årene er de nye 20 årene- ikke er helt på jordet. For det er utrolig deilig å gjøre som jeg selv ønsker og vil, og som jeg trenger ikke minst.

For det er ikke så aller verst å bli voksen. Det er ikke så verst å finne en ro og trygghet, i meg sjøl, og sammen med andre. Det er ganske godt å velge seg selv, og å stole på at også jeg fortjener å ha det bra.

Det er alltid mange som har noe å si på valg vi tar, og hvordan man velger å leve livet sitt. Men så er det nå sånn at ingen andre går i dine sko. Ingen andre går i mine heller. Og om min livsstil ikke passer noen andre, så er ikke det mitt problem. Så lenge jeg har det bra. Med meg sjøl, og med mine folk.

Det er fint å bli litt mer egoistisk på voksne dager. For jeg tror oppriktig at hvis du skal kunne være en ressurs for andre, så må du være det for deg sjøl også.

Voksen er ikke så aller verst. Og nye tider bør heller ikke være så skummelt:) Det kan jo gå bedre enn vi frykter 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg