Gratulerer med dagen, du råtøffe kvinne !

I dag skulle det kanskje vært et innlegg om en perfekt kvinne. Som jobber i et manns yrke og som har likt lønn for likt arbeid.

Isteden så legger jeg ut et innlegg om meg. Jeg er arbeidsledig, og litt i tvil om veien videre- men jeg er kvinne. Jeg er sterk og jeg er stolt. Og jeg trenger ingen bekreftelse fra andre på at jeg er bra nok.

Jeg er  mamma til fem gutter, jeg er lesbisk og jeg er 42 år. Og jeg er kvinne.

Jeg er meg !

Jeg er kvinne selv om jeg vil ha kort hår, jeg er kvinne selv om jeg går i bukser. Jeg er kvinne om jeg sminker meg eller om jeg ikke sminker meg. Jeg er kvinne selv om noen føler for å fortelle meg at jeg ikke er feminin nok.

Jeg er fri. Jeg har en frihet som utrolig mange kvinner ikke har hatt før meg, og jeg har en frihet i meg sjøl til å være den jeg. Jeg kan stemme ved valg, og jeg kan være med å bestemme viktige saker, på lik linje som alle andre.

Jeg er stolt.

Jeg er stolt fordi jeg er den jeg vil være. Jeg har en frihet til å være den jeg er, og jeg kan ta valg uavhengig av hva alle andre mener. Jeg kan gjøre som menn kan, og det kan jeg fordi jeg ønsker det selv. Fordi jeg er like mye verdt som noen andre.

Gratulerer med dagen, alle verdens kvinner. Håper dere alle vet hvor mye dere er verdt, og hvor viktige dere er. Akkurat som dere er.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg