“Gud hater homofile”

Jeg er for at alle skal ha ulike meninger, og vi trenger ulike sider i politikken. Men hvor går grensen for ytringsfrihet, og hva er personangrep? Hvem bestemmer hvem vi er født til å være? Hvem har en rett til å si at ” måten du lever på er feil”. Hvem har rett til å si at det jeg føler er feil?

I går kom jeg inn på en side til et politisk parti , nemlig partiet “de kristne”.

Jeg blir  lei meg og frustrert, og jeg blir ikke helt vant med at noen ikke syns måten jeg lever mitt liv på, er bra nok. Jeg blir ikke vant til at noen ikke syns jeg er et likeverdig og et godt menneske fordi jeg er lesbisk. Jeg blir litt lei meg, men aller mest så blir jeg fryktelig sint. Men jeg tåler det. Hva med alle barn og unge som ikke tåler det ?

Også lurer jeg jo litt på hvor kunnskapen har feilet? Vi er faktisk ikke farlige på noe vis ?

På hjemmesiden til partiet “de kristne” så leser jeg mye som skremmer meg. Det er en familie som er i fokus, og det er mor og far og barn.

I samme setning hvor det snakkes om homofile og Norges vei til et seksuelt anarki, så skrives det også om pedofile. Jeg siterer; “Hva blir så neste skritt på denne veien mot seksuelt anarki? Hvordan blir det f.eks med de pedofile?. Skal det lovreguleres sånn at også de får leve ut legningen sin?. Nå, da vi jo er blitt «uavhengige av biologien», så spiller vel heller ikke alder noen rolle lenger?. Kan ikke de pedofile i så fall bare få «definere seg selv» som like gamle som dem de er tiltrukket av hvis de vil det?” Sitat slutt.

Det her blir jeg så sint av. Hvordan i alle dager kan et parti som kaller seg de kristne, sammenligne meg med en pedofil? Hvordan kan dere sammenligne kjærlighet med å skade noen? Hva er det jeg gjør galt med å være glad i en av samme kjønn? Hvordan skader det dere? Pedofili er ikke en legning, det er en mental forstyrrelse. Men det tenker dere kanskje jeg har også?

Dere skriver så fint at dere kjemper for trygghet og frihet for alle. Dere skriver om mangfold og at folk ikke skal presses inn i samme form. Og da faller jeg av hva dere mener? Er det former dere har vi skal passe inn i ? Trygghet for alle?

Alle , bortsett fra meg? Bortsett fra oss som ikke elsker de dere vil vi skal elske? Trygghet og frihet for de som “underkaster” seg dere?

I en annen setning så skriver partiet at vi homofile er så få, at samfunnet må slutte å please oss.  Så da menes det at vi med en annen legning er så få at det ikke er så nøye med oss, og at vi heller skal please dere? Ikke være den vi er født til, er det kampsaken deres? For at dere skal få et Norge som dere er fornøyd med? Dere oppfordrer til at homoterapi skal være lov, pent pakket inn. For hva med alle  de” stakkars homofile som ikke vil være homofile. Skal vi ikke hjelpe dem”?

Hva med å hjelpe mennesker til å være trygge i seg selv, til å være stolt av seg selv, sånn de er født og skapt. Tror dere Gud skaper feilvarer? Og er det deres jobb å rette på dem?

Skjønner dere hvor mye skade den tankegangen kan gi? Det er så langt i fra kristne verdier som jeg kan tenke meg. En god kristen for meg er en som aksepterer, ikke dømmer og som viser kjærlighet for sin neste. Og det er ikke noe men der. Det er ikke en setning bak i parantes, hvor det står, men bare om du er som jeg ønsker.

Jeg er ikke som dere ønsker, og jeg skal kjempe for min og mange andre sin rett. Jeg skal kjempe for barna som kommer etter oss og som forhåpentligvis skal vokse opp i et miljø med toleranse og aksept, uten skam. Jeg skal synliggjøre hvor lang vei vi fortsatt har å gå.

Jeg var ikke helt enig med meg selv om jeg skulle gi dere noe oppmerksomhet, men konkluderte med at det må synliggjøres. Fordi det går mot valg !

For retten til å være seg selv er noe som går over all politikk. Retten til å elske et annet menneske, er en menneskerett.

Men det skal dere ha for, dere får opp min kamplyst

5 kommentarer
    1. Partiet De Kristne, PDK 😂 De må bare kalle seg parti, de er en liten sekt, en minoritet mindre en kannibaler. De blir nok spist en dag, klem til deg 🌹💜

    2. Herregud, dette er folk som tror at både universet (-og multiverset) kontrolleres av en eller annen eksistens som beskjeftiger seg med de tanker og følelser som råder blant en primat med tilholdssted på ei lita steinkule i Melkeveiens ytre gemakker.. Jeg mener.. WAF, liksom *haha* Å seriøst gå rundt med et slikt virkelighetsbilde, tilsvarer den mentale kapasitet som foreligger hos et voksent menneske med klokketro på Julenissens eksistens. – Det er jo helt vilt! Så jeg ville med andre ord ikke brydd meg mer med hva de der måtte syntes og mene om samfunnsrelaterte saker enn du ville vektlagt det som måtte komme fra nettopp h*n som hardnakket påstår at det var tannfeens tryllestøv, og ikke ens foreldre som i sin tid byttet ut melketennene med mynter..
      Enkelte har rett og slett en begrenset mental kapasitet, og jeg ville faktisk ansett det langt mer urovekkende om jeg var på nett med disse her individene.. 😛

    3. Dette var vondt å lese, noen ( veldig mange) kaller seg kristne uten å skjønne hva det innebærer. Det er mange såkalte kristne som f.eks aldri har lest bibelen, kanskje bare et salmevers her, og et sitat der. Skal man bli kjent med Jesus må man faktisk lese bibelen, ikke bare en men gjerne flere ganger. Selv skulle jeg ønske det var en enklere og mer lettlest bok, da ville flere faktisk orke å lese den. Det er farlig når mennesker blindt tror på det andre mennesker sier, og veldig ofte har det ingenting med Gud å gjøre. Det som skjer er at mennesker tar avstand fra Gud selv fordi ” kristne” mennesker fører andre bort fra Gud med å være på en ikke kristen måte. Man kan kalle seg kristen så mye man vil, men det viser seg fort hvem som har Jesus i hjertet og hvem som ikke har det. At Gud hater homofile er ikke sant, det står ikke noe steder i min bibel iallefall.
      Gud sier at homofili ikke er en legning, men en synd. Han elsker den homofile men hater synden. Dette er veldig vanskelig for meg å forstå, hvis homofili er medfødt så ville Gud vært en sadist, han kan ikke si jeg skaper deg til å være homofil, men du får ikke lov å leve det ut fordi det er en synd. Ikke vet jeg, men mine homofile venner har vært det hele livet. Så hvordan det da er en synd og ikke en legning vet ikke jeg. Pedofili er en straffbar og farlig greie som ødelegger andres liv om den leves ut, så det er helt sykt å sammenligne disse to. Mange mener at pedofili er medfødt også. Det er det selvfølgelig ikke, jeg sliter med å tro på det. Jeg tenker man må være veldig skader i sinnet for å bli det. Noen såkalte kristne mener at homofili også er en hjerneskade, dem om det, hvor de tar det fra vet ikke jeg, men det står heller ikke i min bibel. Jeg tar avstand fra mennesker som er til skade for andre, enten de kaller seg kristne eller ikke, skadedyr har vi overalt. Og er man et skadedyr som tråkker på og fordømmer andre så er man selvfølgelig ikke kristen, det sier seg egentlig selv. Jaaaah.. hva var poenget mitt… Snakket meg litt vekk her kanskje. 😅
      Anyway … Ta avstand fra mennesker som ikke gjør deg godt og som ikke gir deg noe godt. Det gjør iallefall jeg, jeg tar avstand fra ” kristne ” mennesker, men jeg tar ikke avstand fra Gud. Ønsker deg alt godt, og fikk lyst til å gi deg en varm klem.
      MVH Monicha. ♥️

    4. Ja, som prest i Den norske kirke er jeg like fortvila over PDK som deg. Den politikken de ønsker seg forutsetter egentlig mange sider revet ut av Bibelen….
      Uansett: De er få. En ubetydelig minoritet.
      Vi diskriminerer ikke pga legning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg