Har du noen gang møtt noen…

..Som du med en gang tenker at du vil ha i livet ditt resten av livet? Som du får en helt spesiell kjemi med omtrent med en gang?

Jeg har noen få sånne mennesker i livet mitt. Som kjenner meg. Som ved å se på meg, ser om hjertet mitt når øya.

Det er venner som stiller ubehagelige spørsmål og som tvinger meg til å tenke og å ta tak i ting, og det er venner som er oppriktig glad når jeg er glad. Og det er livets gave tenker jeg.

Har du noen sånne mennesker i livet ditt? Da tror jeg vi skal ta godt vare på dem.

Kjemi er en rar ting, det er bare noe som er der- uavhengig om det er en kjæreste eller venn, en kollega eller noen du møter på butikken. Kjemi er noe som er vanskelig å beskrive, men har du opplevd virkelig god kjemi med noen, så skjønner du hva jeg snakker om. Den følelsen om at noen trives med deg fordi du bare er deg, og som får deg til å le så magen gjør vondt. Som du vet er her , uansett om dere er sammen eller ikke. Som godtar dine dårlige dager og setter pris på de gode.

De menneskene du ikke trenger å tenke før du sier noe til, og som ikke blir fornærma om ordene ikke alltid går oppom hjernen først. Det blir de ikke, fordi de kjenner deg. Og vet at det ikke er vondt ment.

Hva er det som gjør at kjemien bare stemmer mellom noen? Vi mennesker er rare greier, og det er mye som ikke er til å forstå, og som ikke er så lett å sette ord på. Det har hendt at jeg har kommet i snakk med noen på butikken, hvor jeg bare tenker at jeg kunne tenkt meg å bli kjent med den personen. Og noen ganger uten at man vet hvordan den andre personen er. Du bare vet det lissom.

Er det øynene som forteller mye om det er en kjemi, eller er det en blanding av lukt og kroppsspråk og måten det snakkes på. Hva er det som gjør at det er noen vi umiddelbart føles oss trygge sammen med?

Jeg har jo også truffet mennesker som jeg med en gang vet at vi aldri vil bli noen nærme venner. Også det uten å kjenne den andre. Det er bare en følelse, og den stemmer jo ofte den følelsen.

De vennene du får en sånn kjemi med, og den magefølelsen som sier at dette er en person å ta vare på- den tror jeg vi bør bli flinkere til å lytte til. For hva hadde egentlig livet vært uten nære mennesker. Nære mennesker som tar deg for den du er, som er glad i deg og som ønsker å være sammen med deg-akkurat som du er. Det tenker jeg på her i kveld, og jeg er så glad for å ha sånne mennesker i livet mitt <3

Det tenker jeg er rikdom mer enn noe annet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg