Henger du opp flagget?

Jeg snakka litt i går med en som også har stått fram som voksen, og vi snakka litt om hva det gjør med oss. Innvendig og følelsesmessig. Jeg tror det er vanskelig å beskrive, men den følelsen av å være seg selv- hundre prosent, det er en helt ubeskrivelig følelse.

Det gir en ro som jeg aldri har opplevd før jeg sto fram. Jeg syns det var rart å stå fram, at det skulle være en nødvendighet- men for meg var det utrolig viktig.

Fordi det er en så stor del av meg som jeg ikke har sagt til noen. Ikke før jeg ble 36 år.

Samfunnet er jo fortsatt lagt opp sånn at de aller fleste tar for gitt at de fleste er heterofile. Egentlig litt rart, med tanke på hvor mange som er skeive.

Når jeg henger opp flagget, så er det mange som sier; så fint at du gjør det- så tøff du er. Og jeg skulle så ønske at så mange fler hang det opp. Kanskje det da blir vanskeligere å ødelegge og å ta det ned for de som gjør sånn. For det virker som det er ganske “vanlig” i nedre del av Viken at regnbueflagg blir ødelagt.

I fjor vet jeg to steder hvor det ble påtent og hvor det bare var flaks at ikke huset starta å brenne også. Og det er jo galskap.

Så nå har jeg lyst til å kartlegge litt, og vil spørre en del mennesker om de henger opp regnbueflagget- og hvorfor, eventuelt hvorfor ikke. Er du redd for å henge det opp? Eller har det aldri vært noen tanke for deg kanskje?

Svar gjerne i kommentarfeltet:)

8 kommentarer
    1. Jeg flagger med regnbueflagg hele sommerhalvåret, i solidaritet og som en alliert. Her jeg bor ute på landet er det ingen andre som flagger, så jeg tenker at da er det viktig at jeg gjør det. Håper jeg bidrar til at alle føler seg velkomne og trygge i mi bygd. Jeg er heterofil, men hvis folk tror jeg er skeiv pga regnbueflagget, må de bare få lov til å tro det.

      1. Så utrolig bra 🙂 Ah jeg skulle ønske flere tenkte som deg. Og har flagget fått henge i fred?

    2. Her ble flagget som hang på veggen tent på i fjor av en gjeng. Jeg fikk tak i nytt, og hengte det opp og satte med det samme ut 3 småflagg i hagen. Var nervøs for at det skulle skje igjen. Nå er kamera som varsler telefonen blitt kjøpt inn, så kan flagget henge ute hele sommeren uten at jeg trenger å bekymre meg ❤️

      1. Uff det er flere som har skrevet det samme, og det er ikke bra. Men desto viktigere at mange flagger.

    3. Så klart flagger jeg😍🏳️‍🌈
      I bygdenorge er det fortsatt så mye fordommer, at å flagge blir bare viktigere og viktigere 😍🏳️‍🌈
      Så på mi flaggstang henger regnbue flagget støtt å stadig😍🏳️‍🌈 å jeg elsker det😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg