Homofili og pedofili..

God morgen alle 🙂 Takk for alle gode meldinger og delinger fra gårdsdagens innlegg. Noen er sjokkerte , men det viser da hvor viktig det er å synliggjøre fordommene.

Det her er en gjenganger. Den meldingen her har kommet fra flere, både menn og damer- og det skremmer meg at noen tror at det er det samme.  Igjen så tenker jeg at det er kunnskap det går i. Mangel på kunnskap.

 

 

Og i Norge bør alle vite bedre. Men et lite google søk med disse ordene, viser at flere tenker som den over her.

Pedofile skader noen, de skader barn og det er ikke en legning. Det er en sinnslidelse.

Homofili er en legning, på samme måte som heterofil. Homofili skader ingen, det er sånn man er født, og det handler kun om å elske en annen av samme kjønn. Det handler om kjærlighet.

DET HANDLER OM Å VÆRE SEG SELV.

Det som skremmer meg mest med alle de fordommene, er at noen misliker meg så sterkt- ene og alene fordi jeg er lesbisk. Ikke for hva jeg gjør – ikke gjør, eller om jeg er snill eller slem, men kun fordi jeg elsker en dame. Det er utrolig vanskelig å forstå for meg.

Jeg blir jo ofte litt nysgjerrig på disse menneskene som sender alt det oppkastet, og går innimellom inn på profilene deres. Og det er helt gjennomsnittlige mennesker i sin beste alder, menn og damer- ofte avbilda med et barn eller barnebarn.

Hva om en av disse barna er lesbisk eller homofil ? Hvordan vil livet deres da bli med rollemodeller som mener det de gjør?

Derfor må det synliggjøres. Fordi jeg tror vi er så utrolig mange flere som aksepterer hverandre. Men så er det så lett å ikke si noe, ikke ta del i debatten og kampen. Og det ønsker jeg å få flere til å se.

Vi må synliggjøre, vi må slå tilbake- og vi må vise at det ikke er greit ! For det er ikke greit !

#deterbarekjærlighet

#rettentilåelske

#rettentilåværesegselv

6 kommentarer
    1. Jeg skjønner liksom ikke det voldsomme engasjementet uansett hvor syndig og forbudt en måtte mene homofili er! For de tror jo unektelig på en gud som holder hver og en ansvarlig for eget ‘crap’, av hvilket det logisk følger at andres livsstil, uansett hvor syndig og ‘fy fy’ denne måtte fortone seg, skal uansett ha niks & nada å si for dem..(?)

      1. Det har overraska meg stort, hvor utrolig mange som føler de bare må fortelle meg hvor feil det er. Jeg trodde faktisk vi var mye lenger i dag, men på en måte virker det som det snur litt. Og at det er mer synlige fordommer nå enn for ti år siden- og det skremmer meg. Nettopp fordi hatet er så stort.

        1. Jeg tror Skam hadde en langt større effekt i hht å normalisere dette her enn man er klar over.. Hver gang temaet homofobi kommer opp, slår det meg at sesong 3 av den serien skulle blitt vist med gjevne mellomrom. Måten forholdet mellom Isak & Even ble fremstilt, var helt unikt..

    2. Jeg er homofil. Jeg har opplevd overgrep, også seksuelle begått av en pedofil mann over flere år. Det gjorde det ikke lettere å bli åpen om hvem jeg er, men her er jeg. Mennesker som du beskriver er ikke bare ignorante, de er overgripere også. Nødvendigvis ikke fysisk, men de begår psykiske overgrep. Disse burde virkelig ta en titt på seg selv når de dømmer andre mennesker, for de har så liten selvinnsikt at det blir patetisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg