Hva betyr mangfold for deg?

I går ble jeg litt provosert, på en side som skulle være for et homovennlig Norge. Det utarta seg i kommentarfelt til å dreie seg om at utlendingene har skylden, og at det er der homohetsen kommer fra.

Dette under et innlegg som skulle handle om mangfold. Med PRIDE flagget som utgangspunkt. Og da lurer jeg på hva enkelte mener med mangfold?  Er det mangfold med begrensninger?

Jeg har drevet denne bloggen i to år nå, og jeg kan telle på en hand de gangene homohetsen ikke har vært fra norske menn og damer. Det er hvite, sinte, norske menn og damer i sin beste alder som lirer av seg , uten filter. Nok en gang så skal jeg dele noen av kommentarene.

 

Jeg har fått trusler som jeg har meldt til politiet, og hat meldinger i massevis, og her ser du noen. Jeg deler de “snilleste”.

Samtlige er fra nordmenn, som har et stort behov for å fortelle meg hvor feil jeg er.

Det er fra mennesker som har noe i mot meg, uten å kjenne meg. Kun fordi jeg er lesbisk, og fordi jeg er åpen om det.

Jeg har fått så drøye meldinger noen ganger, at jeg flere ganger har revurdert å blogge. Men det er mitt liv, og de positive meldingene, er i  overflod og det er dem jeg tar med meg. Og jeg mener det her er viktig. Vi trengs å være synlig og åpne.

Poenget mitt med denne posten er, homofober finnes overalt. Mennesker som spyr ut hat og trusler finnes overalt. Det dreier seg IKKE om hvilken farge man har på hår eller hud. Når man skal plassere mennesker i bås over hvem som er mest homofobe, så faller jeg litt av. Og da faller meningen med mangfold bort.

For mangfold skal vel ikke være med begrensninger?

Pride 2021 har et tema ; Internasjonal solidaritet. 

Og det vises jo at det trengs. Vi trenger å støtte hverandre på tvers av grenser og religioner. For en homofil er en homofil uansett hvor han er fra. En homofob er også en homofob uansett hvor han kommer fra.

Vi må jobbe for å bekjempe holdninger, ikke mennesker. Vi må jobbe for at alle er like mye verdt, og at vi trenger det mangfoldet vi har. For inkludering..

Det flagget her- det står for STOLTHET- RESPEKT OG MANGFOLD!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg