Hva feiler det folk ?

Det er jammen ikke rart det er krig i verden.

Noen skal henge seg opp i alt og har så mye stygt å si om Birgit Skarstein i skal vi danse. Jeg skjønner ikke. Jeg skjønner bare ikke.

Dama er knallflink og dans er dans, tenker jeg. Jeg syns nå i allefall det er fint å se på, og ho er en del av konkurransen som de andre. Og det er dans for meg <3

Mange klager på at de med et handikap krever særbehandling og har så mye rettigheter, men når de viser at de ikke er ulike “alle andre” – så er ikke det bra nok heller . Noen har noe å si på alt og du blir aldri bra nok uansett. Så lenge noen er utenfor en a4 boks så vil alltid mange ha mye å si.

Syns du en annen er bedre, så stem på den du heier på da. Det er ikke verre enn det. Må du virkelig lire av deg den ene strofa styggere enn den andre på nett? Og bør det her være en sak i det hele tatt?

Hvorfor være så slem mot andre mennesker ? Og hva gir det deg ? Hvilken glede får du ut av det ?

Hva er det som gjør at det er så lett å si stygge ting til andre mennesker ? Hva er det du sier til deg selv som rettferdiggjør de ordene du spyr ut av deg på nett? Om ei som ikke har gjort deg noen ting, annet enn å ha en litt annen dans enn det du er vant med? Til ei som gjør det aller beste ut av livet hun har fått utdelt, med et smil og med en forståelse som er ganske unik. Som gjør det selv om så mange mennesker tydeligvis er uenig.

Annerledeshet er ikke ønsket i Norge, det viser seg på ganske mye og det blir jeg så oppgitt og trist over ,og det gjelder så utrolig mange ulike ting. Og jeg skjønner ikke at noen orker å bruke så mye energi på å irritere seg over sånne ting som egentlig ikke har noe å si.

Og hvis noen utmerker seg på et eller annet vis, så er det så mange som har behov for å påpeke at janteloven lever i beste velgående. Jeg legger heller ut anti janteloven her.

Det har vel ingenting å si om Birgit Skarstein er med i skal vi danse i rullestol? Er det ikke fint å kunne vise alternativer og ulike typer dans ? Hvorfor så utrolig mye hets over en dame som ikke er noe annet enn blid og glad og gjør sitt beste for å vise at det går. Og gjett om det går. Dama danser jo som en superstjerne … Og for et forbilde ho er.

Jeg skulle ønske folk bare kunne feie for sin egen dør, og ikke plage andre så mye. Så mye enklere det må være å bruke litt energi på å være snill istedenfor å spy ut så mye hat.

Og vil du ikke se skal vi danse, så er det hundrevis av andre kanaler å se på, så da er det jo bare å scrolle videre..  Herregud, vi lever i 2020. Det må da være andre ting å gjøre enn å være enn å være slem.

Og til Birgit ;

Det du gjør, er en glede for så mange mennesker, og jeg tror mange finner en stor inspirasjon og motivasjon av å se på deg danse. Du rører hjerter, og du er så bra. Og det er som du sier;

“Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det “.

1 kommentar
    1. Ja det er så sant og nesten utrolig at man fortsatt blir overrasket. Men det taes stadig til nye høyder syns jeg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg