Hva om jeg var kjendis?

“Når jula nærmer seg, er klumpen i magen stor og jeg sover dårlig. Jeg håper på et mirakel, selv om jeg vet at det ikke skjer. Jeg har ingenting å ta av, og sliter med de faste utgiftene ellers i året- så hvordan skal jeg da klare å skape en jul for ungene mine? Jeg er livredd for at ungene skal føle seg utenfor.”

Dette er et lite eksempel på meldingene vi får. Foreldre som gruer seg til jul, og som har gruet seg siden sommeren var over. For julen viser et stort klasseskille, hvor de som har lite blir minnet på det hver eneste time. Det skal være gevinster på fotball, en ting til kalenderen på skolen, en kake eller to på skoleavslutning. For ikke å snakke om mat til julen og gaver.

Du kan lese mer i Dagbladet her.

Vi har barnefamilier, enslige, besteforeldre og unge mennesker som kontakter oss. Og det er hjerteskjærende å lese at de ønsker seg nok dopapir , tennbriketter og ved. Vi har en mamma som ikke fyrer før ungene kommer hjem fra skolen- for å spare på veden. I dag har en donert fire sekker ved.

Jeg skulle ønske jeg var kjendis. Jeg skulle ønske jeg kunne nå ut til så mange at vi kunne hjelpe dem alle som tar kontakt. Jeg skulle ønske de kunne fått et matgavekort hver som holdt til både jul og nyttår, og at vi kunne bidratt til en lettelse hos flere.

Vi har solgt lodd på butikker, strikket og fått donert hjemmestrikk som selges på julemarked, og vi har en spleis. Men det er tøffe tider for mange, og mange skulle gjerne bidratt mer. Vi har samlet inn så mye varme klær til både babyer og bestemødre. Hele stua vår er nå i skrivende stund full med 40 sekker klær som skal leveres ut. Skulle vi være så heldig å få inn såpass at vi har overskudd så vil vi lage opplevelser for disse menneskene med gratis kinotur og bowling, eller andre gratis arrangement hele året <3

Jeg er ingen kjendis, men vi jobber på spreng for å gjøre det vi kan for de som tar kontakt. For ¨å nå ut til flest mulig. Og jeg håper dere vil dele sammen med oss. Spre ordet, og del- så gjør vi sammen noe for noen som trenger det så sårt.

Hjelp oss å skape julemagi | Spleis fra SpareBank 1

 

Det er lett å klare seg med lite, hvis man bare har nok! Og vi trenger ikke være kjendiser for å hjelpe, for alle kan gjøre litt- og sammen er vi så innmari mye sterkere. Følg oss gjerne på julehjelp2023 på fb. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg