Hva stopper deg ?

Hva stopper deg fra å leve det livet du drømmer om ? Det livet som du kanskje tenker er helt uoppnåelig?

Tenk litt over hva som stopper deg. Er det frykten? Er det reaksjonene til andre? Kanskje det at det er en mulighet for at det ikke blir som du tror?

Det er skummelt å gjøre noe som er utenfor komfortsonen. Uansett hva det er, så er det skummelt. Men det er noe med å ikke la den angsten og frykten ta overhånd.

Fordi ved å unngå å gjøre alt som er skummelt, så kan vi gå glipp av så mye.

Så er det noe med at det som gjøres noen ganger, brått blir litt mindre skummelt – sånn helt av seg selv.

Jeg har jo noen av dere som følger meg, som jeg har fått deltatt i historien til. Jeg føler jeg får ta en del av livet deres, ved å få høre så mange av deres innerste tanker på en vei som er både skummel, fin og spennende. Det er så utrolig skummelt i starten, og det er vondt å lese hva dere skriver.

Det er mye jeg kjenner meg igjen i. Men nå sitter jeg jo her på den andre siden, og har det så bra. Jeg VET hvor bra det kan gå <3 Men frykten kjenner jeg igjen. Det er overveldende til tider, og altoppslukende.

Men så, når veien går videre og de små skrittene blir litt større- så er det så fint å lese den begynnende gleden og etter hvert euforien som kommer. Den enorme gleden av å ha startet.

Og det håper jeg alle kan tenke litt på når vi skal gjøre noe som virker så skremmende og fryktinngytende. Tenk på hva som kan komme ut av det. Tenk på gleden du kan oppleve ved å våge å ta sjansen. Det handler ikke bare om legning, eller å være seg selv. Det er noe man kan ta med seg i mange situasjoner i livet. Om det er en jobb du drømmer om eller noe annet..

Tenk på hvor bra du kan få det, og hvor glad du kan bli. Tenk på den roa du kan få innvendig.

Prøv å press noe av det inn i alt det som er skummelt, sånn at det blir litt lys i alt det som er mørkt. Finn noen du våger å være deg selv for, og noen du kan snakke med. Finn noen som heier på deg.

Ett skritt om gangen, og plutselig så er det blitt en mil;)

Det kan gå bra.. Det kan gå så utrolig bra <3

3 kommentarer
    1. Har tittet på bloggen din som jeg synes er utrolig flott! Raus invitasjon inn i ditt liv med fokus på utrolig viktige ting 🙌Masse fine bilder! Å bryte barrierer på alle felt er viktig spesielt for å følge sin egen drøm 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg