Hvem gjør deg lykkelig?

Hvem gjør deg lykkelig? Er det dine barn, foreldre, venner, jobb? Hva eller hvem gjør deg lykkelig? Og hvorfor er det ikke deg selv?

For jeg er ganske sikker på at de fleste vil si partner, barn eller venner. Men er ikke det et litt stort ansvar å legge på andre mennesker? At de skal sørge for at du er lykkelig? Den som sørger for at du har det bra, det bør være deg selv.

Andre bidrar selvfølgelig til mening med livet, glede og alt som følger med. Men ingen andre bør ha ansvar for din lykke. Det er et ansvar vi må ta selv. Det er et ansvar jeg må ta selv.

Jeg er i en situasjon hvor jeg om dagen må beskytte meg selv litt. For min skyld, og for min egen psykiske helse. For samtidig som om ingen andre har ansvar for min lykke, så har ikke jeg ansvar for andres lykke heller.  Jeg setter grenser for mitt liv, og jeg setter grenser for hva som er best for meg.

Jeg kan bidra, hjelpe, støtte og være tilstede det jeg klarer, så må jeg ta tiden jeg trenger for å klare det. Når jeg har det fint med meg, så er det lettere å være tilstede for andre også.

Ingen av oss er supermennesker, og det er lov å si nei. Det er lov å sette grenser når noe blir for mye. Det er lov å trekke seg tilbake og ta en stund for meg selv- om det er det jeg føler jeg trenger. For på den måten så tar jeg ansvar for meg, og sørger for at jeg har det best mulig. Først da kan jeg være bra for andre også.

Kanskje et litt komplisert innlegg, men jeg håper du lar deg ha det bra. Jeg håper du setter deg selv så høyt at du også sørger for at du har det best mulig:) For det er jo litt av et ansvar å gi noen andre, er det ikke?

Søndag kveld, og jeg er snart klar for en ny uke. Det er mye spennende som skjer om dagen, og jeg gleder meg til å annonsere litt arrangement og nyheter fremover. Takk for at du følger, deler og sender meg meldinger <3

God søndagsklem fra ei som har meldt seg ut av det meste i kveld, og bare nytt stillheten:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg