“Hvordan kan en XL person vise seg så fram”?

I dag fikk jeg en melding hvor personen lurte på hvordan jeg kunne vise meg selv fram , jeg som tross alt var mye mer enn en Medium størrelse 😛

Og den var jo morsom, spesielt når den kom samme dag som den nye buksa fra Zalando kun gikk til hofta …

Jeg fikk jo nesten lyst til å poste et nakenbilde, men jeg skal jo ikke det. Det er nakenhet i alle ender på nett om dagen, hvor det skyldes på å hylle alle kropper og brystvorter. Kroppspositivitet er bra, men det kommer ikke ann på kroppen. Det kommer innenfra !!

Jeg tror ikke det handler om å se alle kropper i ulike former og størrelser nakne. Det handler om å finne det stedet inni deg selv, som forteller deg at du er bra nok.

Jeg er vant med mye meldinger, og mange har behov for å si fra at noe er feil med meg. Og det er jo tragikomisk. Jeg skjønner ikke behovet. Hva er det ved å rakke ned på noen som gjør at dere føler dere bedre ? Jeg forstår det bare ikke.

Om jeg er small, medium eller xxxxl er vel ett fett ? Om jeg er lesbisk eller hetero, bør også være det samme ? Det har jo ingenting å si for deg, har det ?

Jeg syns jo det er trist. Det er så mange unge mennesker som er så synlig i media i dag, både med blogg og tik tok og youtube, og det florerer jo av hatmeldinger som går på person. Som går på utseende.. De fleste av dem meldingene som jeg får, er fra voksne folk. Og det undrer meg jo stadig..

Hvordan kan voksne folk, som burde ha erfaring nok til å vite bedre, skrive sånne stygge meldinger til andre de ikke kjenner ?  Jeg klarer ikke forstå det.

Og hvorfor er det et problem at andre er ulike deg ?

Hvor har dere lært at det er greit å si sånn til andre mennesker ? Og hvorfor forstår dere ikke hva det gjør med folk? Spesielt unge mennesker som bruker tid på å finne seg selv, og bli kjent med seg selv.

Unge mennesker som går igjennom fase på fase før de er trygge på seg selv, og trygge på at de er bra nok.

Jeg blir så utrolig flau på deres vegne, og det sier mer om deg enn om meg i størrelse XL 😉 For hva jeg bruker i størrelse i klær- det har du faktisk ingenting med. Ikke har det noe å si heller. Ikke for meg, og da bør det ikke ha noe å si  for deg heller ..

Det viktigste for meg er at jeg trives med hvem jeg er, ikke om du trives med hvem jeg er.

Ta deg en bolle, og pass på deg selv du, så kanskje det blir en bittelitt bedre verden å leve i for oss alle..

Make love , not war 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg