Hvorfor blir du så sint ?

God morgen, og god søndag:)

I går var det en hel dag uten blogginnlegg, og sånn er det innimellom. For livet bak tastaturet skjer også.

Jeg våkner med kaffen ute etter det ble en litt sen kveld med gode naboer i går kveld. Hvor heldig er ikke jeg som bare kan ta sånn på sparket, hvor dem plutselig kommer med vin . Så deilig å nyte disse sommerkveldene som er her nå.

Med nye parasollen på plass, så er det nesten sydenstemning her .

I går så hørte jeg om en bekjent som hadde et veldig behov for å påpeke at homofili ikke er normalt, og at dem i allefall ikke burde ha barn. Og som sa at det var ingenting som gjorde han mer sint.

Og det har jeg tenkt litt på i dag tidlig.

I meldingsboksen min så ligger det en melding fra en ganske sint mann, som stadig sender meldinger. Han sender melding ene og alene for å fortelle hvilken synd jeg lever i, at jeg vil komme til helvete etc. Jeg begynner å bli vant med meldingene hans, og overser dem.

MEN… det som er skremmende, er at slike holdninger- de er det mange som har. Det er mange sinte menn og damer, som føler for å si at jeg lever en synd.

Jeg lever en synd for å elske noen. Det henger ikke på grep for meg og mine følelser.

Og jeg lurer så på hvorfor det kan plage andre så mye ? Hva er det som gjør at andre mennesker blir så sint over hvem jeg er? Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg skjønner virkelig ikke at det kan bety så mye for andre mennesker at jeg elsker en av samme kjønn. Det er jo ingenting som påvirker andre mennesker.

Jeg er bare meg.

Og det holder det 🙂

Så søndagens tips til alle som føler de må spy ut alt de har på hjertet til enhver tid; Noen ganger kan det være fint å åpne sinnet litt. Det kan være greit å feie for sin egen dør, og bare akseptere folk litt. For du kan ikke kontrollere mer enn deg selv, så sørg for at du er grei og at du har det bra. Og la andre mennesker få være den de er.

Så mye lettere livet hadde vært for mange, om man bare lot vær å hate innimellom. Aksepter at vi er forskjellig, for den jeg er- det får ikke du forandra uansett hvor mange trusler du kommer med.

God søndag alle sammen:)

#Instagram; Hegeslillerom

 

2 kommentarer
    1. Hei.
      Fint å lese innlegget ditt. Jeg er ikke homofil, men personlig kristen og jeg har aldri skjønt hvorfor noen har så behov for å dømme noen til helvete. Jeg tror ikke du har tenkt deg dit, så hvordan vet de at du skal det? Mennesker som har så behov for å dømme andre nord og ned, skjuler nok mange ting i livet som de selv sliter med, og ikke vil ha fram i lyset.
      Og hva er helvete? Når jeg tenker på det så tenker jeg på et sted hvor ikke Gud er og Gud er kjærlighet og lys, så da blir altså hvelvete et sted uten kjærlighet og lys.
      Ønsker deg en fin-fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg