I avisa 1 år etter …

I dag er det et innlegg om meg i demokraten/Dagsavisen. Det kan du lese her.

Det er jo nå 1 år siden jeg startet denne ballen og den har jo rulla langt  og godt det året her. Bloggen har nådd lenger enn jeg trodde og den har nådd flere som trengte det enn jeg trodde. Jeg viste det også ville komme negative ting og det var jeg på en måte forberedt på , og det er litt av meningen min med å ha den bloggen her og. Spre kunnskap og synliggjøre fordommer, og å være en stemme som kanskje kan gi mot og styrke til andre.

Det er kanskje feil måte å si det på, men jeg ønsket å være en som noen kan kjenne seg igjen i, og det får jeg bekreftet gang på gang ved at folk finner meg ved å søke. Vi har vel de aller fleste googla etter trøst noen ganger. Men så er det nå fortsatt sånn at den styrken har vi selv, den må bare opp og fram. Og det er ikke alltid det enkleste å gjøre. Men det kan la seg gjøre, og det kan gå bra.

Jeg ser at vekta har økt litt på et år 😛 men shit au. Det er nå meg, og jeg kan ikke være noen andre enn meg selv.

Jeg er glad for at avisene er interessert i å synliggjøre fordommer, og hvor viktig pride er. Jeg er glad for at de aller fleste ser hvor viktig det er å kunne være seg selv. I dag så jeg en samtale på en gruppe på Facebook som gjorde meg så rørt. En mamma spurte om det var andre mammaer som hadde transseksuelle barn, og skrev at hun ønsket det beste for sitt barn så han skulle få være seg selv. Og det er jo intet mindre enn fantastisk.

For aller først så er det hjemme tryggheten skal være. Hos dem som elsker deg ubetinget. Og som jeg skriver i dagsavisen, så er jeg overbevist om at holdninger starter hjemme. Tryggheten starter hjemme. Hjemme skal alle ha sin hær som ikke ønsker deg annet enn godt. Dessverre er det ikke sånn for alle, og derfor må vi være synlig. Vi må vise de som ikke har det så bra med å være seg selv, at det er greit.

I en hektisk hverdag så er det viktig å ta tiden til å se hverandre, snakke med hverandre og være bevisst egne holdninger.

Takk for at dere følger meg, og takk for at dere deler og takk for kjærligheten dere viser <3

2 kommentarer
    1. Sikkert veldig greit å kunne se tilbake på året, med bilder og ord. Man vet jo aldri helt hvordan ting vil bli når man “setter i gang”. Du har en viktig blogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg