I dag er en fin dag

Jeg har bursdag i dag, og har rundet 42 år. Det er rart å være voksen, men også fint. Jeg tror 40 åra er et fint tiår, og den tryggheten som kommer med å bli “voksen”, den ville jeg ikke vært foruten. For det er godt å gi litt faen. Det er godt å komme dit hvor jeg ikke bryr meg om hva alle andre mener og tenker om meg. Jeg liker meg, og det holder det 🙂 Så har jeg jo fantastiske venner og familie som også liker meg. Bedre blir det jo ikke .

Så bursdag er stas. Ikke har jeg noe behov for å lyve på alderen. Jeg lyver ikke på vekta lenger heller , for jeg har kommet fram til at det er meg. Og sånn er det.

Mine 42 år har inneholdt mye forskjellig, og jeg angrer ingenting. Det som har vært, har ført til at jeg er den jeg er i dag. Det har ført til fem så utrolig fine gutter, og så mye bra som jeg har i livet mitt.

Ei spurte meg i går om jeg hadde noen tanker og mål for mitt 42 år.. Og jeg er jo ikke så god på å planlegge, men jeg tenker at det jeg vil mest er å ha det gøy. Fordi det er moro å danse på kjøkkenet når jeg lager middag, og det er moro å le samme folk jeg er glad i. Jeg vil gjøre enda litt mer av det jeg har lyst til, sammen med folk som gjør meg bra, og som jeg gjør bra .

Det har skjedd flere triste ting det året her, og det setter ting litt i perspektiv. Det er virkelig noe med å leve mens man lever. Gripe øyeblikka litt, hverdagene og ikke vente på ting. Da kan det vel ofte hende at det vi venter på aldri vil skje. Så å leve i nuet, være her og nå, det skal jeg gjøre mer av dette året.

På tavla vår i dag så står det ;

For oppi alle voksenlivets hverdager, så går det ann å ha det gøy. Hverdager kan være gøy det også. Og det er jo dem vi har flest av. Men i dag er det lørdag, sønnen skal lage hvalbiff til hele familien og vi skal være sammen, og være her og nå . Og det, det er den beste feiringen av min bursdag.

Det er også verdensdagen for psykisk helse i dag, og tema i år er “SPØR MER” med fokus på barn og ungdom. Og det tror jeg vi alle kan ta med oss i dag og videre. Spør hverandre hvordan det går, og lytt og se. Alle fortjener å bli sett. Ha en fin dag, og ta vare på hverandre og tenk litt over hvordan du kan gjøre dagen litt bedre for noen andre 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg