Ikke i dag, ikke i morgen, men kanskje en dag….

Dette her er historien fra ei voksen dame som har kontaktet meg, og som gjør meg så trist. Jeg håper så inderlig at den dagen kommer hvor hun kan føle seg stolt av hvem hun er.

“Jeg bor i en liten bygd, er 54 år, og tror aldri jeg kommer til å stå fram som lesbisk. Jeg har på en måte godtatt at jeg skal leve resten av livet alene. Familien min er kristen, og jeg har alltid fått høre at homofili er synd.

Det skremmer meg så veldig at jeg skal bli snakket om, og at det skal være fokus på meg”                            L, 54 år.

Dette er i Norge i 2020. 

Dette kan du lese mer om i kampanjen som kalles ” du kan regne med meg”. Den finner du på Facebook under Heges lille rom. 

Her vil jeg legge ut historier om mennesker som ikke tør å stå fram og som har og har hatt en vanskelig vei for å være åpen homofil. 

Det er fortsatt vanskelig for mange i dagens Norge.. Dessverre..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg