Innimellom Nav og alt så er det livet …

Nav er en rar ting, og er det noe jeg skulle ønske meg mest her i verden akkurat nå, så er det å ikke måtte være i et nav system. Jeg skulle ønske jeg kunne fungere i full jobb nå, og det er en liten sorg å innse at akkurat nå så går ikke det. Jeg venter på vurdering til operasjon av skulder, og jeg har en kropp som ikke fungerer som jeg vil at den skal nå.

Jeg har en del helsemessige utfordringer som ikke hodet alltid er med på, og det er vondt og leit å innse at jeg må begynne å tenke annerledes. Det er ikke lett å omstille hodet på noe annet når jeg trives så godt med det jeg har. Men jeg prøver å finne det positive i dagene, og jeg prøver å være her og nå. Det har blitt utrolig viktig for meg når jeg har dårlige dager.

Jeg er dårlig på stress, og da må jeg finne holdepunkter som får meg til å være akkurat her og nå.

Og akkurat det er jeg blitt ganske god på. For i en hverdag hvor formen er dårlig og det å vente på telefon fra nav, er mye av det tiden dreier seg om, så er det viktig å ikke glemme å leve.

For det er jo sånn at ALLE dager er livet. Til og med dem dårlige, og jeg er overbevist om at en positiv innstilling kan gjøre det litt enklere. For selv om jeg syns nav er en prøvelse, og jeg ikke trives med mye vondt, så er jeg jo  heldig.

Selv om det tar tid så bor jeg i et land som tar vare på meg når jeg ikke er frisk. Jeg får legehjelpen jeg trenger, og selv om det tar månedsvis så er det et system gjennom nav som også skal hjelpe meg.

Så innimellom litt frustrasjon så er det livet, og det skal jeg ikke glemme. For alt det som jeg går å knipser bilder av her i dag, er syn jeg gleder meg over hver eneste dag. Kanskje jeg trenger en liten påminnelse om det noen ganger, og den påminnelsen gir jeg meg sjøl i dag.

Det er oktober, det er høst, det er sol og det spirer og gror fortsatt her i skogen.

Jeg har mange fine folk i livet mitt som gjør at dagene blir ekstra bra, og det er mange gleder rundt meg.

Og det skal jeg ta vare på <3

Akkurat i dag så trengte jeg denne lille påminnelsen , på en helt vanlig mandag i livet.

Håper dere alle får en fin høstuke, og har mange fine øyeblikk<3

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg