Jeg har en bønn til dere som følger meg

I løpet av helga så har kommentarer og meldinger eskalert etter dette innlegget 

Så da har det blitt brukt litt tid på å rapportere og anmelde nok en gang. Alt fra de styggeste meldinger, til rene henrettelsesvideoer. Det provoserer tydeligvis veldig mange at jeg er lesbisk, og det provoserer at jeg ikke er rasist. Skjønn det den som kan. Og i kjølvannet av rasismen det snakkes om nå om dagen, så føyer vel dette seg bare inn i rekken og det er ikke rasismefritt i Norge heller.

Hentet fra wordpress 

Til deg som tror rasisme ikke finnes i Norge ? Tro om igjen. Det florerer. Når jeg, som en enkeltperson kan få så mye på innboks og kommentarer, som “bare” er en normal lesbisk dame, så tør jeg nesten ikke tenke tanken på hva mange andre opplever i det daglige.

Jeg har valgt å ha åpne kommentarfelt med moderasjon, men det er tydeligvis mye som går meg hus forbi likevel hvor det krever en opprydning titt og ofte. Og jeg blir like sjokkert hver gang. Sjokkert over hva mennesker får seg til å skrive, gjemt bak en pc og et tastatur, men med fullt navn. Det er mennesker som driver barnehager, som jobber som helsepersonell og som er familiemennesker, og det er alt fra trusler, angrep og hatytringer om mennesker de ser på som lite verdt i samfunnet. Det er mennesker som har rammer på profilbildet sitt som viser at de ønsker et samfunn for alle . Men det gjør dem jo virkelig ikke!

Å ikke akseptere andre mennesker på grunn av etnisitet eller legning, viser meg at det er en stor uvitenhet blant mange mennesker. Den ene du ser på nyhetene som har gjort en forbrytelse, gjør at noen tror at alle med samme rase eller legning er i stand til å gjøre det samme. Kriminelle finnes i alle folkeslag. Men glem ikke at det er snille mennesker overalt også. Som ikke ønsker annet enn å leve i fred og kjærlighet.

Jeg skjønner ikke hvordan mennesker som ikke har gjort deg noe som helst, kan provosere så mye. Ene og alene på grunn av utseendet eller legning.

Jeg har en bønn til dere som følger meg. Når det kommer hatytringer og trusler i kommentarfelt, så la vær å krangle med dem. Send meg en melding og informer meg gjerne, så sendes det til riktig instans. Jeg tror ikke det fører noe vei å gi de oppmerksomhet, annet enn at mine kommentarfelt blir fulle av eder og galle. Jeg tror ikke det fører noe godt med seg å møte hat med hat.

Jeg er opptatt av at mennesker skal få være seg selv, jeg er opptatt av at vi skal bry oss om hverandre, og jeg er opptatt av å få fram kunnskap om mennesker med en annen legning. Jeg mener ganske bestemt at det er flest av oss som aksepterer hverandre og som vil hverandre godt, og derfor ønsker jeg heller at det skal synes i kommentarfeltene mine.

Vær stolt av deg selv, og ikke la noen få tråkke på deg med å si at du er mindre verdt enn andre. Finn den indre styrken din som gjør at du går med hodet hevet, fordi du vet at du er bra nok. Det vil alltid finnes hatere, og mennesker som vil få deg til å føle deg lite verdt. Men du vet bedre. Hold fast i den følelsen som du vet teller mest for deg, og hold fast i alle de som bryr seg om deg akkurat som den du er. Ha en strålende søndag og ta vare på hverandre<3

 

 

8 kommentarer
    1. Det var et veldig fint innlegg. Jeg har ikke lest noe av deg, men likte verdisynet ditt. Så kommer nok til å besøke bloggen din igjen. Er så viktig dette fokuset hvordan vi behandler hverandre. Respekten er så viktig. Det er vondt å lese om det du skriver, mennesker som på den ene siden fremmer de gode holdninger og på den andre siden gjør det motsatte. Det handler om trygghet, dess tryggere en er på seg sjøl desto mer kan en SE andre.

    2. Takk for at du er ærlig og modig.
      Takk for at du er et forbilde for mange gjennom din ryddige og rolige væremåte.
      Takk for at du orker.

    3. Veldig lur bønn. Bare tull å begynne å krangle med folk i andres kommentarfelt også. Det blir ofte bare verre. Jeg heier på deg 🙂 Stå på 🙂

    4. Så flott innlegg. Har ikke lest så mye på bloggen din tidligere, men det skal jeg begynne med. Som en annen skrev her; liker verdisynet ditt. Ønsker deg en fin kveld😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg