Jeg må oppklare en ting

Det er så mange nydelige mennesker som skriver til meg og kommenterer, og det håper jeg alle de som sitter rundt og er usikre ser. Jeg håper de som er redd for å stå fram eller komme ut av “skapet”, ser alle dere flotte mennesker som heier.

Samtidig må jeg si en ting. Mitt tidligere innlegg “har folk mista vettet” har fått massiv respons, og jeg har fått noen meldinger om at det er synd kristne blir framstilt sånn, og det er jeg helt enig i. Jeg vil også oppklare at det ikke er noe jeg sammenligner med å være kristen. Jeg tar absolutt ikke alle kristne over en kam her. Å være kristen for meg, er å være inkluderende, se at mennesker har lik verdi og å være snill med hjertet på rett plass.

Jeg tror ingen av de som skriver til meg om kristendom og hvor mye Gud hater homofile, egentlig snakker ut fra noe religion. Jeg tror de har ekstreme meninger, hvor det kanskje er enklere å gjemme seg bak en religion.

Det er en stor forskjell på religion, tro og radikale. Og radikale finnes i alle samfunn og innenfor alle religioner.

Jeg vil ikke med det innlegget jeg hadde vise til at det er noe feil med å ha en tro, for det syns jeg absolutt ikke. Men jeg tenker at den største troen vi bør ha i bunn alle sammen, er sunt folkevett og kjærlighet. For seg selv og sine medmennesker.

Uansett hvilken tro man har, eller som noen gjør, gjemmer seg bak, så er det ingen rett til å fortelle andre at de ikke er bra nok. Det har ingenting med religionen å gjøre, men det har med mennesker å gjøre. Uansett religion så må alle ta et ansvar for sin egen oppførsel. Oppfører du deg stygt mot andre, så er det ingen unnskyldning at det strider mot din tro eller lignende. Vær snill! Så enkelt er det. Og aksepter at andre mennesker er annerledes enn deg. Annerledes kan være fint det og.

Ha en strålende pinse alle sammen<3 Nyt deilige sommerdager og ta vare på hverandre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg