Jeg trengte en påminnelse

Jula er rar. Og i år er jula nok en gang veldig rar. Jula de siste årene har vært rare, og annerledes. To av besteforeldra mine døde ganske nærme desember, og det har tatt litt tid å venne seg til at de ikke lenger er med oss. Jeg tror aldri jeg helt kommer til å venne meg til det, men det er livet og det håndteres.

Etter det så har det blitt enda viktigere for meg å feire jul sammen med de som betyr aller mest for meg. Det aller beste jeg vet er å ha hele flokken min samla. Men så blir de eldre disse barna og, og lager sine egne tradisjoner- og sånn skal det jo være.

Så kom det en pandemi. Og med fem barn som har familier på alle sider, så sier det seg selv at også det er blitt vanskelig å få til. Færre nærkontakter, og vi må alle prøve å unngå smitte på vår måte. Det er en jul til som vi alle må gjøre det beste ut av det.

De siste dagene nå så gikk lufta litt ut av meg. Det er positive tester hos flere jeg kjenner nå, og mye annen sykdom også. Det er mye i år også som gjør at vi ikke kan samles hele gjengen, men det er en ting jeg ikke må glemme. Og det er at vi alle har noen vi er glad i å være sammen med. Ingen er alene, og vi alle gjør så godt vi kan.

Vi har alle våre historier.

Og vi kan velge den gleden vi kan.

Jula gjør følelser litt sterkere. Det såre blir sårere og det fine blir litt finere. Så er det noe med å bli minnet på det fine. Og hvor heldig vi tross alt er likevel. Hvor heldig jeg som kan sitte å pakke inn gaver til mine, med fyr i peisen, et glass rødvin og julefilm på tv. Små ting, som er så store <3

Bra ting.

Det trengte jeg en påminnelse på nå, og kanskje du også gjør det ? Hold ut så godt dere kan, og ta vare på hverandre. Plutselig er det Mai- med utepils og sol 😉

For nå- julepysj og julefilm;)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg