Jeg vil jobbe !

Jeg er i vent på omplassering da kroppen min ikke fungerer i den jobben jeg har akkurat nå- Jeg er på vent i ingenmannsland selv om både jobben min og nav skal hjelpe til med omplassering. Og det ingenmannsland uten lønn, går på 3 måneden nå. Og jeg undrer meg over et utrolig komplisert system, hvor det å ville jobbe- virker som det vanskeligste. Hvor dem egentlig har sagt rett ut at det vanskeligste er å ville jobbe.. Det hadde vist  vært mye enklere om jeg var syk nok til å være ufør.

Vel, jeg vil jobbe og jeg kan så mye selv om jeg ikke klarer alt. Jeg kan være en ressurs mange steder, og jeg vil. Jeg vil bidra, jeg vil jobbe og jeg vil ha en normal hverdag. Jeg vil ha et sted å gå til, og være til nytte og være sosial med kollegaer.

Men jeg er i et system hvor Nav ansatte selv blir omplassert til å gjøre andre helseoppgaver ,selv om vi er en bunke med mennesker som vil i jobb. Hvor kommunen tar inn nye istedenfor å bruke de som allerede er på vent til omplassering. Det må være et sted på veien det stopper her? Hvorfor er det ikke mer system på det her ?

Jeg har fått avslag på AAP mens jeg er under utredning og venter på operasjon, og fått tilbud om dagpenger og omplassering men ingen vet hva jeg skal søke på. Når den ene sier ja, sier den andre nei.

Å være i ingenmannsland i det systemet her gjør noe med meg , og den ventetiden er grusom. Jeg vet jo at jeg er bare en av utallige mange saker, og det må ta tiden det tar. Jeg vet at ikke det er hver enkelt sin skyld, men det virker som det svikter i et samarbeid her. Ingen vet hva den andre gjør, og kan  heller ikke lese dokumenter fra en annen avdeling. Det virker som at Nav arbeid har sitt budsjett og Nav syk har sitt budsjett og ingen vil bruke av sitt. Så derfor kastes vi fram og tilbake. Det er min teori ..

Men jeg sitter på vent, mens jeg så gjerne skulle vært i jobb! Og det verste er at jeg vet at det er bruk for meg, flere steder, men at det er en vanvittig papirmølle å få meg i gang.  Og ingen tar ansvar, så man kastes mellom alle instanser, om og om igjen. Jeg har en kompetanse som kan brukes. Som det også er behov for. Så jeg skyter i blinde, ringer rundt og spør om jeg kan brukes til noe.

Så da går vi mot jul da, fortsatt uten lønn og uten jobb. Med beskjed om å søke sosialhjelp, med en saksbehandlingstid på 4 uker.

Vi går mot jul med å bruke utallige timer på å ringe kommunen og nav, annenhver dag, for å være en mygg. En mygg som maser om å bli brukt . Bruk meg ! Jeg vet det er mye ledig , spesielt i disse tider, hvor jeg kan brukes selv kun med en fungerende arm. Og jeg håper noen napper meg til seg snart.

Så er det noen der ute som trenger en glad og positiv, ung til sinns dame med for tiden en fullt fungerende arm- så rop ut ! Jeg kommer 🙂

1 kommentar
    1. Det er utrolig vanskelig. NAV bør legges ned og bygges opp igjen av folk som vet og skjønner at mange havner i uforskyldt fattigdom. Er vel ingen som har «vært innom» eller trenger NAV som skjønner noe som helst av reglene der. Og der er det ansatt lege(er) som ALDRI har sett eller undersøkt de pasientene som får avslag. Godt det er valg om 300 dager. Norge har råd til å ivareta innbyggere. Regjeringa vår nå tar fra folk isteden for å hjelpe. Oljefondet « vårt» rundet 11.000 milliarder kr igår. !! Det kaller jeg sparebøsse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg