Kanskje ??

Kan vi få en dag uten mer enn nødvendig korona snakk ? Uten opplysninger om hvor mange som er syke av vaksine, hvor mange som er syke tross vaksine. Hvor mange som er lagt inn, og hvor mange som er syke i det hele tatt. En dag uten å få høre om smittehopp på smittehopp, mulige innstramminger og nye tiltak ! Om Ernas utskeielser og Høies hytte. Om gjenåpning, som kanskje kommer i April, eller kanskje i Mai. Eller som det i dag står i Dagbladet; ” Dette kan skje om det blir vaksine utsettelse”..

Kjære Media ! Jeg orker ikke mer..

Jeg kan takle pandemien, og jeg kan takle restriksjoner og anbefalinger. I en periode til. Jeg forstår at det er en pandemi, jeg forstår hvorfor vi må stramme inn, selv om jeg ikke alltid forstår fremgangsmåten.

Det jeg derimot ikke forstår, er media. Må virkelig ALT av nyheter ut til enhver tid ? MÅ alt ut som kanskje-saker ? Kanskje, og hvisomatte dersomatte, muligens skjer ditt og muligens skjer datt. Verste scenario for alt – hele tiden ! JEG ORKER IKKE MER KANSKJE !

Hva skjedde med medias sitt samfunnsansvar oppi alt det her ? Er det helt fritt for hemninger ?

Ja, du kan si det er bare å la vær å lese nyheter.

Men nei- det er jo ikke det. Det går jo ikke an å ta en pause for noe vi er pålagt å følge med på. For restriksjonene snur seg jo fortere enn vinden…Kanskje ? Eller kanskje ikke…

Jeg vil jo prøve å gjøre det jeg skal, men hva er riktig? Det som kanskje kan skje, eller det som muligens er nå?

I dager før pressekonferanser, så er mediene fulle av nyheter om hva som KANSKJE skal tas. Hva som KANSKJE skal strammes inn eller lettes opp. Må det være så mye spekulering ? Må det være så mye KANSKJE????

DET, blir jeg mest sprø av oppi hele den rare situasjonen som aldri ser ut til å ta en ende.

Men forhåpentligvis blir det snart bedre.

KANSKJE..

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg