La oss brenne munnbind ..

La oss brenne munnbind, og klemme hverandre i hundretall. La oss ta den største gruppeklemmen noensinne. La oss stå sammen for å tråkke på og å spytte på alle de som har slitt det året her. La oss klemme hverandre, og gi faen i om det er noen som har vært ensomme og isolert. La oss klemme noen til, og sende en hilsen til de som har mistet noen i denne pandemien.

La oss brenne noen munnbind til for å vise at vi bryr oss null om de som har endt på sykehuset med å ikke få puste. Og for de som aldri kom hjem igjen.

(Screenshot fra ABC nyheter )

Vi slår et slag for familiene deres også, som har kjent Covid på kroppen. Som de har mistet et familiemedlem til. La oss vise oss at vi bryr oss, med å si at restriksjoner og anbefalinger bare er tull. La oss rope det høyt, midt i Oslo eller hvor som helst, mens vi klemmer hverandre som vi aldri har gjort før. For vi bryr oss ikke om noen andre enn oss selv!

La oss gjøre det for helsearbeidere som har kommet hjem med sår, og dehydrerte etter å ha brukt smitteutstyr en hel dag. Som har lagt seg om kvelden, og lurer på hvor lenge de skal orke den jobben de står i.

For all ungdommen vår, som har ofret så mye for å være med på dugnaden. La oss gi dem fingeren samtidig og fortelle dem at hele det året med isolasjon og restriksjoner, har vært bortkasta.

La oss vise alle hvor utrolig egoistiske vi er i Norge. Vise alle at ingen skal komme her og fortelle oss hva vi skal gjøre. For gud forby om noen tråkker på følelsene våre litt ? Men å tråkke på alle andres, det kan vi fint gjøre. Så lenge det ikke berører meg.

La oss vise de som ikke har fått en klem på et år, at den avstand de har holdt er bare tull. Vi klemmer vi, bare se på oss. Vi har Norges største gruppeklem. Og vi slenger gjerne på en setning med ;

Kan Erna- så kan vi ..

For den setningen, den forsvarer jo alt, gjør det ikke?

Bare jeg får turen min til Gran Canaria eller Dubai- og polet er åpent. Bare jeg får vært på treningssenter og opprettholdt den flotte kroppen min… Så gir jeg blanke i resten. For det er tross alt bare meg det gjelder, er det ikke ?

For sunn fornuft- det har vi mistet for lengst. Vi har mistet respekt for hverandre. Men er det en ting vi ikke har mistet i løpet av pandemien- så er det egoismen. Den lever i beste velgående i Norge. Og har flere tilhengere enn noen gang.

For aller viktigst her- er meg selv !

( For de som ikke skjønte det, så er det her ren ironi. Jeg skal ikke brenne munnbind eller ha gruppeklem, men ble godt provosert at Charter Svein og co som gjorde nettopp det )

6 kommentarer
    1. Er så enig med deg, slikt er bare trist! Syns slik atferd vitner om både mangel på respekt for alle de du nevner og mangel på selvrespekt. Om Erna har dumma seg ut så trenger vel ikke alle andre gjøre enda dummere ting?!? Lag deg en fortsatt fin dag🙂

    2. Så enig! Jeg blir kjempe provosert når folk ikke forstår alvoret.🤬 Vi fikk ikke pappa hjem fra sykehuset for en mnd siden.😢💔🕯

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg