Lesbefruen?

Noen skrev at jeg hadde et navn på bloggen som gjør at folk ikke kan se at det er en blogg om blant annet homofili..

Siden det er så mye fruer ute å går, så kanskje jeg skulle vært lesbefruen da … Fotballfrue, pilotfrue og lesbefrue?

Nei, jeg tror jeg holder meg til Heges lille rom. Jeg er jo Hege, ikke bare den lesba. Jeg er Hege, og dette er mitt lille rom. Mitt lille rom hvor jeg får ut ting gjennom språket og gjennom å bruke ord. Ja, jeg brenner for at mennesker skal være seg selv, og selvfølgelig så står mennesker med annen legning mitt hjerte nærmest.

Fordi jeg kan kjenne meg igjen, og fordi jeg vet hvor vanskelig det kan være. Og jeg ønsker å synliggjøre og ufarliggjøre.  Jeg ønsker å fortelle andre at de er bra nok. Jeg vil være en som kan fortelle deg at det kan gå bra og det kan gå bedre enn du frykter.

Noen sender meg en melding og spør; Hvem er Hege?

Å være lesbisk karakteriserer ikke meg på noe vis, det sier ingenting om hvem jeg er som person. Det er en del av meg, men jeg er jo så mye mer enn det. Jeg er snill, distre, klønete, morsom, sta og egen, har ofte rett, omsorgsfull og samfunnsengasjert. Jeg elsker å skrive og jeg undrer meg mye. Jeg elsker at folk liker å lese det jeg skriver og at jeg kan få mennesker til å tenke over ting ved å bruke ord. Jeg elsker ord. Og jeg er veldig glad i livet. Naiv og optimistisk, og trives med det og god på å være her og nå. Kanskje litt for godt. Ikke så god på å planlegge 😛

Jeg er såpass enkel at jeg tror at verden kan bli bedre om vi kan være litt snillere mot hverandre. Respektere hverandre litt mer. Ta litt mer vare på hverandre, og ikke bry oss så mye om ulikhetene. Jeg tror egentlig ikke det skal så mye til.

Det gjør kanskje ikke at du blir mer kjent med meg, for selv om jeg er offentlig og synlig, så er jeg privat. Det er ikke så mange som er “under huden” på meg, og det tar tid før jeg åpner meg opp for noen. Det tar tid før jeg er trygg nok på noen til det.

Så lesbefrue eller Hege, jeg er begge deler, og begge deler er bra nok for meg . Selv om jeg fortsatt holder meg til at bloggens navn er Heges lille rom;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg