Livet er ikke ditt, om du alltid gjør som alle andre sier…

Jeg startet denne bloggen her fordi jeg ikke liker urettferdighet. Jeg startet den fordi jeg fikk kjenne på hvor mange fordommer det fortsatt er om homofile og lesbiske.

Og mer ble det…

Og det kommer fortsatt meldinger fra folk som skal fortelle meg at måten jeg lever mitt liv på, er feil.

Når jeg var så glad og stolt over å kunne være den jeg er, så fikk jeg så mye reaksjoner og tilbakemeldinger på at den jeg er, er feil. Noen mener det ikke er normalt, at det fortsatt er en sykdom og noen mener det fortsatt er kriminelt. Noen mener jeg ikke kommer til himmelen, og at jeg smitter andre ved å være åpen om det på bloggen. Jeg forberedte meg på det, men kanskje ikke i det omfanget.

Jeg startet denne bloggen fordi jeg vet hva det gjør med kroppen å leve på en løgn. Jeg har fått merke hva innestengte følelser gir utslag i, og jeg har fått kjenne på hvor utrolig viktig det er for meg- å få lov til å være meg. Å gi meg selv lov til å være meg.

Det har vært mye positivt, og det overskygger alt det negative, men det tror jeg er fordi jeg er voksen. Fordi jeg har brukt mye av min voksen tid på å bli trygg i meg selv og kjent med meg selv. Fordi jeg vet at jeg holder. Og de som er glad i meg, ønsker at jeg skal ha det bra.

Barn og unge har ikke de egenskapene enda, og det vil jeg gjøre noe med. Jeg vil fortelle at det er helt i orden at du elsker en annen av samme kjønn, og at det er helt i orden å være deg. Det er den du er- og det er greit.

Jeg vil fortelle at livet ikke er helt ditt, hvis du hele tiden gjør som alle andre sier– og glemmer deg selv. Hvis du alltid setter alle andres meninger foran dine egne, og ikke anerkjenner og respekterer deg selv og dine egne følelser.

Og jeg vil gjerne fortelle deg at du er bra nok. Den du er- er bra nok.

Jeg er bra nok.

Jeg får meldinger av mennesker i alle aldre, den yngste har vært 13 og den eldste 83. De fleste er mennesker som lever skjult med legningen sin, og som er ensomme og redde for å stå fram. Enkelte har dømt seg selv til å leve alene, da de ser det som en umulighet å være åpen. Livredde for å miste mennesker de er glad i, og redd for at andre skal se på dem med annerledes blikk.

Noen har sendt meg en melding og fortalt at ved å lese bloggen min så har de våget å stå fram. Og det er fantastisk .

Jeg tror det er viktig at hver og en av oss lever vårt liv. Det er så mye press fra alle kanter, og regler og normer på hvordan man skal kle seg, se ut, oppføre seg og hvem man skal være forelsket. Alt i magasiner og sosiale medier viser at det fortsatt er mor, far og barn som er den ultimate lykken. Med hund og Volvo.

Og er det ikke det for deg, så er det greit det. Det viktigste er kjærligheten og at du har det bra. Uavhengig av hvilket kjønn du er sammen med.

Våg å vær deg selv, og vær trygg på at den du er- det holder.

Og du er verdt å ha det bra <3

Det handler ikke om sykdom, eller kriminalitet. Det handler ikke om sex.

Det handler om kjærlighet.

Og det handler om at ditt liv er ditt liv, og dine følelser er dine følelser.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg