Livet på landet

Jeg bor helt nærme skogen, og jeg elsker det. Det er godt med stillhet, og med frihet som ikke jeg hadde fått på et boligfelt eller i en blokk eller rekkehus. Det er ikke helt meg, og jeg nyter livet på landet. Og opplevelsene står i kø. I dag tidlig så var det dette synet som møtte oss på utsiden av døra.

Det er jo stas. Det er jo litt morsomt når eldstemann ikke rekker bussen fordi det er elg utafor døra. Og på høsten her så er det helt dagligdags. Når er elgjakta i gang, så regner med Elgfrid og Edgar søker tilflukt her hos oss. Og det skal dem få lov til.

Vi har hatt villsvin her, ( det var ikke like stas), og rev og grevling, hønsehauk og masser av rådyr.

Jeg syns det er fint at ungene får med seg opplevelser som det her. Sjøl har vi jo Charlie som er en labrador på halvannet år.

Så har vi pusekattene Tomine, Trine og Magnus.

Snakk om å fylle dagene med glede 🙂

Jeg tror ungene har godt av å oppleve gledene ved å ha dyr, vi koser oss masse med de gale  dyra både på innsiden og utsiden av hjemmet vårt. Selv om det betyr å komme litt for sent på skole og jobb innimellom 😉 Og selv om det betyr å finne dopapir utover hele stua fordi Charlie har kjeda seg litt, eller selv om huset er fullt av hund og kattehår- hele tiden.

Noen opplevelser rikere er vi uansett.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg