Med Pride kommer faenskapen

Tidligere i dag delte jeg en story om pride parade på insta, hvor det fort kom en kommentar; Med pride kommer faenskapen. Og ja, det er jeg jo forsåvidt enig i- selv om jeg tror vi har et ulikt syn på faenskap.

For ja, når Juni måned nærmer seg- så blir igjen kommentarfeltene fulle. Nyheter om flagg som brennes og tas ned, og nyheter om hvor skadelig Pride er. At vi skal  slutte å skade mennesker med å vise at det er greit å være seg selv.

Så da tenker jeg det er innafor med en liten påminnelse om hvorfor vi fortsatt trenger Pride. Here it goes..

Så ja, med Pride kommer faenskapen.

Men med Pride kommer også medmenneskelighet, aksept og toleranse for hverandre. Med Pride kommer trygghet og tilhørighet. Med Pride kommer omsorg og kjærlighet for hverandre.

Ja Pride trengs og er nødvendig- i aller høyeste grad.

Og jeg går ikke i paraden, eller deltar i pride- for å gi deg ubehag. Jeg går ikke i paraden for å fronte sex. Jeg går ikke i paraden for å utmerke meg på noe vis. Jeg deltar i Pride for fellesskapet, og for å markere det vi har fått til. Det som våre forkjempere har klart for oss, og jeg deltar fordi jeg vet at frihet ikke kommer av seg selv.

For å kjenne på aksept og toleranse og for å hylle mangfoldet vi mennesker er.  Jeg deltar for å bekjempe faenskapen.

Og den tror jeg vi bekjemper aller best med kjærlighet <3

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg