Med våren kommer håp.. og hvitveis:)

Noen ganger lærer vi litt mer om ting man helst skulle vært foruten. Noen ganger blir vi tvunget til å lære om noe som er skremmende, og nytt- og uten å velge det selv. Nå lærer vi mye om eggstokk kreft og behandlingen som følger det.

For her har kreften slått ned i familien, og det er min mamma som er rammet av eggstokk kreft. Det er nesten rart å skrive det, men er det noe jeg og mamma har felles- så er det at vi vet at livet kommer med sine ups and downs, og vi er gode på å finne glede i det meste. Vi er gode på å le sammen, til og med i de mest bisarre situasjoner så finner vi en god latter.

Og det tror jeg er kjempeviktig. Med galgenhumor, og det å kunne smile og le med god samvittighet selv om livet butter mot.

Så er det like viktig å kjenne på de kjipe følelsene. På frykten, usikkerheten på hva som skjer framover, hvordan hun reagerer på behandling og videre. Men her må vi ta en dag om gangen, og jeg har så troa.

Jeg har troa på et helsevesen som viser seg å være de beste i verden på eggstokk kreft, og jeg har troa på mamma som er sterk som en bjørn- og som har evnen til å ta en dag om gangen og til å ikke grave seg ned.

Etter jeg skrev om mamma, så er det flere som har sendt melding som også er igjennom en kreftsykdom- eller har et nært familiemedlem som er igjennom.

Det er mange i samme situasjon som oss nå, og er det noe jeg tar av meg hatten for- så er det hvordan helsevesenet har vært de siste ukene her. ALT har gått på skinner, pakkeforløpet er klart og av alle de ulike som er inni bildet så har det vært tydelige og klare beskjeder og et trygt helsevesen å forholde seg til.

Og det er viktig å få fram det positive og <3 Tenk om all behandling kunne hatt ett pakkeforløp som fungerte like bra som dette.

For oppi alt som skjer, så er det utrolig godt å være trygg på at helsevesenet funker og vet hva de gjør.

Så i dag starter mamma med cellegift og immunterapi, og kampen er i gang:) På selveste bursdagen hennes:D

Lag deg en fin dag, håper du også har sol der du er, og at du finner noen gleder selv om du kanskje har det vanskelig.

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg