Men herregud da

Jada, statsministeren gjorde en feil. Og ho bør ha nok folk rundt seg som hele tiden kan holde henne oppdatert på regler. Men hvem klarer å følge med lenger ?? Det er jo et håpløst sammensurium av lover og regler og anbefalinger. Kanskje det heller burde være et symptom ? Et symptom på at det er for mye for de fleste av oss nå?

Folk blir sinte fordi mange føler de har forsaket hele livet sitt i ett år snart. Folk blir sinte fordi de egentlig blir lei seg, tror jeg og føler veldig på det vi alle har gått glipp av, og fortsatt går glipp av. Det var en blemme, en ganske stor en- men herregud da!

Det gir vel ingen rett til å spy ut hat likevel. Nå godter halve Norge seg over at andre driter seg ut nok en gang. Folk sitter å gnir seg i henda over at en statsminister kan gjøre en så stor feil.  For det er det beste nordmenn vet. Å feie for andre sine dører, og å spy ut det ene verre enn det andre. Og som regel er de verst de som gjør det samme sjøl!

Ho er bare et menneske ho og.. Ikke glem det .

Jeg er ganske sikker på at dere alle har tråkka i salaten en gang, noen store og noen små blemmer.

FOLK GJØR FEIL ! Og til og med en statsminister må få være bare menneske innimellom.

Man skal passe seg for å kaste stein i glasshus tenker jeg. Den som hyler høyest over andres feil, kan fort bli den man hyler høyt over neste gang. Jeg kjenner jo mange som gjør mer enn de skal omtrent hver dag.

Mange strekker strikken bittelitt lenger enn de bør.. Det har vært fester, når man er anbefalt å ikke ha det. Jeg har også vært på det. Innenfor hva som var lov, men ikke innenfor anbefalingene. Nå er det anbefalt null besøk ute og inne, men de fleste rundt meg har noen få de er sammen med. Og satt på spissen, så er det også feil !

Jeg har også møtt familien min når anbefalingene sier; unngå besøk. Jeg har vært forsiktig, kanskje på grensen til paranoid innimellom- likevel så har jeg tøyd strikken noen ganger jeg og.

Jeg forsvarer ikke Ernas handlinger, men det får være grenser for oppgulp blant folk!

FORDI VI ER BARE FOLK ! Og folk gjør feil.

Alle burde  feie for sin egen dør først.

Vi kommer aldri noen gang til å få bukt med mobbing, så lenge kommentarfelt finnes. Når kommentarene om Erna dreier seg om utseende og vekt, istedenfor sak- så sier det sitt.

Vær forsiktig- neste gang kan det være en som ikke tåler de harde ordene. Vi har flere eksempler fra det her til lands. Og vi burde ha lært ! ! !

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg