Mobbing i bloggverdenen?

Jeg har sett på Norge bak fasaden, og om mobbing. Når jeg så programmet så tenkte jeg hvorfor barn og unge IKKE mobber. Sånn verden har blitt, og sånn voksne mennesker er mot hverandre- så skjønner jeg ikke hvordan vi kan lære barna annerledes. Det er klart de mobber hverandre, voksne er jo stygge mot hverandre støtt og stadig.

Og hvor mange barn og unge er det ikke som får med seg hva som skjer på bloggplattformene?

Jeg elsker bloggen min, men jeg prøver å være mitt ansvar bevisst når jeg skriver. Og den uka her så har blogg.no fått et litt annet syn i mitt hodet, og det her er jeg ikke sikker på om jeg vil være en del av. For de av dere som følger noen blogger, så tror jeg dere skjønner hva jeg mener.

Kokkejævel og Kjerringtanker har en helt åpenlys “diskusjon” hvor de begge mener nedlatende ting om den andre. Det er høylytt og mye sinne, og kommentarfeltene ikke mye bedre. Det flommer over av voksne mennesker som har til mål  å tråkke den andre ned. Det flommer over av noen som ser sitt snitt til å lage storm i et vannglass.

Mobbing er et kjempestort problem i Norge, men man skal være forsiktig med hva man kaller mobbing og tror jeg. For å mobbe hverandres blogger, er noe helt annet enn barn og unge som får barndommen sin ødelagt av utestengelse, spark og slag og stygge ord. Satire og ironi er noe helt annen enn mobbing. Og det er forskjell på bloggen man har, og mennesket som privatperson.

Det her er voksne mennesker, som på hver sin side har sine følgere og støttespillere- og er det noen som føler det er gått for langt- send en melding eller anmeld da. Offentlig skitkasting fører ingenting godt med seg noen av veiene. Det eneste det fører til, er enda verre kommentarfelt, hvor folk heier hverandre opp og heier på sinne til hverandre.

Hvis det er sånn det skal være å ligge på topplisten, så har jeg det helt fint i nedre del;)

Vær snille mot hverandre, det holder det .

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg