Når mørket kryper inn

Noen dager er skikkelig mørke, og i dag er en sånn dag. Det vil lissom bare ikke lysne .Klokka er ikke 14.00 engang og det er så mørkt, vått og trist ute. I dag syns jeg mørket har krøpet inn mellom hud og hår og det er guffent og trist. Det er ingen hemmelighet at jeg sliter med kropp, og på sånne dager er det best å krype under dyna, og det gjorde jeg noen timer. Det er mye stress om dagen , og det tærer på.

Og mørket hjelper ikke…..

Men da får jeg prøve å lage litt hygge inne da:) Jeg går fortsatt i pysj og labber rundt uten å gjøre så altfor mye fornuftig. Satt opp juletre for å se åssen det gikk med katta, men det var ti minutter så var ledningen tygga over og det ble mørkt der og 😛

Og håpet om litt lys ble litt borte. Men med litt hjelp og litt teip så ble stua så mye hyggeligere.

Og plutselig så er det ikke så nøye hvor mørkt det er ute lenger:) For det gjelder å skape gleder. At det kun er november har ingenting å si for meg. Gjør det her meg glad, så går jeg for det. Og nyte desember lysene litt lenger, er ingenting annet enn koselig . Så satser jeg på at katta Prinsesse Martha Louise, er enig i at juletre er koselig og bør stå i fred.

Noen nisser kom vandrende ut fra kottet og jeg hadde virkelig ikke hjerte til å sette dem inn igjen, så dem skal få stå og jeg syns dem smiler og;)

Det Nav, omplassering og kommune greiene tar helt luften ut av meg innimellom, og jeg må bare dra ned rullegardina litt og kun ha det hyggelig. Så kan onsdagen ende litt bedre enn den startet.

Så konklusjonen er vel at vi alle bør gjøre mer av det som gjør oss glade, som gir et pusterom i en hverdag som ikke alltid er enkel. Gripe fast i det som gleder deg, og sett pris på det. Hva alle andre sier er i grunn ikke så veldig farlig.

Det gjorde jeg i dag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg