Natten i ord…

Når man plutselig får en god ide etter leggetid, og absolutt må stå opp igjen for å skrive litt . Da sitter jeg her da, natt til fredag og må le litt av meg selv når klokka blir 05.30.  Plutselig er det tidlig fredag morgen og jeg lurer på hvor de siste timene ble av.

Å skrive er jo min greie, og det er noe jeg gjør om jeg har kjipe dager og gode dager. Jeg blir inspirert av begge deler, og undrer meg mye over egne følelser og tanker. Så det er det noe med å sette ord på dem tankene. Det er så mange ord og bruke og det er ingenting som å skrive, egentlig uten å tenke.

Mange ganger så leser jeg over etterpå og husker ikke halvparten av hva jeg har skrevet. Og det er de beste skrivestundene mine. Når jeg på en måte bare kan tømme hjernen for ord, og skrive akkurat det som faller meg inn der og da.

Ord er jo en fantastisk oppfinnelse. Tenk hvor mye vi kan gjøre med ord. Vi kan forklare hvor glad oss vi er, eller lei oss. Kommunikasjon mellom mennesker, i alle relasjoner, er superviktig, og kjernen for det meste i hvordan forhold vi har til hverandre. Ord kan være skummelt, og spennende, og ord kan gjøre mye med meg. Noen ganger så er det bare små ord som skal til for å gjøre hele dagen bra. Og andre ganger er det lite ord som skal til for å gjøre meg usikker og lei meg.

Har du tenkt over hvor mye misforståelser ord kan forårsake? Og hvor mye måten du uttaler et ord på har å si. Tenk at vi kan beskrive så mye som vi kan. Høst, for eksempel. Ved å lese ordet høst, så ser du kanskje for deg høstfarger, sterke fine farger og kanskje du til og med kjenner den lufta som begynner å bli frisk og kald og lukter sånn som bare høst kan lukte.

Et ord er ikke bare et ord. Ord er også følelser.

Det er et ordtak som heter; ” Munnen renner over av det hjertet er fullt av”…

Tenk på det når munnen kanskje sier noe hjernen ikke er med på;) Kanskje hjertet prøver å gi deg noen ord å tygge på.

Nå lysner det utenfor her hos meg, så da er det bare å sette på kaffen før en tidlig legetime 🙂 Mulig trøtten kommer etterpå. Satser på at elgen er gått hjem før jeg skal gå ut 🙂

God fredag og god helg. Bruk noen gode ord på noen i helga 🙂

1 kommentar
    1. Er så enig med deg – dette med ord.
      Og jeg elsker også å skrive. Har mobilen ved siden av meg og må ofte inn på “Notes” for å skrive stikkord – så jeg husker det til neste dag :_)

      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg