Nett trollene popper fram

Hvorfor er det så lett å skrive ting gjemt bak en skjerm og et tastatur? Hadde du sagt det samme til en person ansikt til ansikt, som du skriver?

Juni måned får fram trollene. Nett trollene popper fram overalt. I kommentarfelt og på meldinger. Og det undrer meg jo innimellom om de faktisk skjønner at de skriver med navn og profilbilde? Og jeg lurer på om de hadde sagt det samme til et menneske ansikt til ansikt.

I helga ble en mann i Sarpsborg slått ned fordi han hadde et regnbuearmbånd. Til og med i kommentarfeltene her så får folk seg til å skrive stygge meldinger. I mindretall, heldigvis, men likevel.. Det er så utrolig unødvendig og gjør ingenting annet enn å lage kvalme og provosere. Men det er kanskje meningen? Eller er det meningen å såre andre?

Jeg slutter aldri å undre meg over hatet og sinne noen har mot mennesker de ikke kjenner en gang. Og hvor vanskelig det er å akseptere at vi er ulike.

Jeg er jo naiv, fortsatt etter fire år med blogg- og jeg tror jo det holder å bare være snille mot hverandre. Akseptere hverandre, også det man ikke forstår. Ha litt åpent sinn, og sette pris på det mangfoldet av mennesker vi har som gjør verden vår så fin. Bruke energien sin på å ha det bra, velge sine kamper. Ikke bruk energi på noe du ikke får forandret eller gjort noe med.

Lev etter kardemommeloven..

Tenk om det kunne vært så enkelt. Tenk om vi bare kunne sett hverandre som mennesker, uansett hvem vi elsker eller hvem vi er. Naivt eller ikke, så er det lov å ønske seg 🙂

Og jeg ønsker dere alle en fantastisk Pride måned 🙂

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg