Noen ganger trengs det bare en påminnelse..

Når livet butter litt i mot, da er det viktig med bra folk rundt. Og hva er bra folk ? Hvilke folk er bra for deg ?

Jeg tror de aller beste folka å ha rundt, er de du kan være deg selv med. De du er ærlig med, og som liker deg selv om du er helt deg selv og helt ærlig. Som liker hele pakka du har.

For ingen av oss er perfekt. Vi gjør dumme ting, vi sier dumme ting, og vi oppfører oss innimellom på måter som vi kanskje angrer på etterpå. For sånn er det å være menneske .Og felles for de fleste av oss, er jo at vi ønsker å bli likt.

Men så har vi denne tvilen innimellom.. Ville de rundt meg vært like glad i meg, om de visste hvem jeg er? Sånn helt og holdent? Jeg har i allefall hatt disse tankene mange ganger opp gjennom, og det er fortsatt få mennesker som kommer helt inn hos meg. Men de som gjør det, de er mine aller beste folk. Spesielt en.

Og jeg har erfart at det holder da. Det holder faktisk å være bare meg. Med alle mine sider. Jeg er blitt trygg nok til å vite at jeg holder. Også med alle feil og mangler. For det er jo det som gjør oss mennesker så utrolig bra.

At vi har feil og mangler.

Og noen ganger så er det de bra folka som minner deg på hvor bra du er. Som minner deg på at det er bare tankene som kødder litt med deg. Da skal vi høre på dem;)

Fordi noen mennesker har også en innvirkning på oss som ikke er bra. Som suger ut all energi, og som får deg til å tvile på deg selv. Som får deg til å lure på om du egentlig ikke er verdt å være glad i.  Og da gjelder det å holde fast i de som er bra. De som minner deg på hvem du er, og at du faktisk er helt suveren helt som du er.

For det er vi. Det er jeg. Noen ganger trenger vi bare en liten påminnelse om det.

Ha god helg alle sammen <3

Og glem ikke at du er bra ! Så utrolig bra. Og forteller noen deg noe annet, så sier det mer om dem enn om deg;)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg