Perfekt uperfekt

Den uka her så har jeg vekslet noen meldinger med en ganske ung mann som har skrevet for å takke. Han sier takk for at jeg er synlig, og at han finner stor styrke i orda mine <3 Og det varmer jo.

Men den styrken er jo ikke meg, det er jo dere selv. Som kanskje får litt trygghet på veien. For det er godt å lese om noen som har samme erfaringer. Det er godt å lese at det kan gå bra. Og det er godt å snakke med andre som forstår hva du er igjennom.

Men så er vi jo mennesker, og ikke så mange av oss vil vise vårt innerste. Det som vi tror ingen liker. Det som vi har holdt skjult så lenge at det virker helt umulig å plutselig skulle være ærlig. Men så viser det seg litt da.. at det alltid vil være noen som kjenner seg igjen i sånn du har det.

Ved at du er åpen om dine ting, så kan du faktisk hjelpe andre til å ha det bedre med seg selv.

Styrken i oss selv må alle finne selv, men det kan hjelpe så utrolig mye med å finne folk du kjenner deg igjen i. Det er noe med den alene følelsen. Har vi noe vi vil holde skjult, så føles det som om vi er alene om det- men så er det så mange som kan ha det på samme måte. Og den følelsen når du finner ut at du ikke er alene… den er god <3

Jeg hadde det akkurat på samme måte før jeg sto fram. Jeg følte meg mye alene og ensom, selv blant folk. Fordi jeg var litt alene med tankene mine, og med følelsene mine. Og jeg følte ikke at jeg kunne dele dem med noen. Men når jeg gjorde det, og når jeg valgte å være synlig- så er det jo så utrolig mange som har og har hatt det på samme måte som jeg hadde. Og det gir meg drivet til å fortsette med det jeg driver med. Det at min historie kan være til hjelp og trøst for andre.

Ved å være åpen selv, så har jeg fått en trygghet som bare har vokst seg større. Den tryggheten som forteller meg at jeg er bra nok. Jeg fortjener å ha det bra. Den som forteller meg at jeg er ansvarlig for hvordan mitt liv er. Ingen andre kan ta ansvar for at jeg skal være lykkelig, og ha det godt med meg selv.

Men jeg kan finne støtte, inspirasjon og motivasjon hos andre.

Vi er så mange ulike mennesker i verden, at ingen skal måtte føle at de bærer på noe helt alene. For garantert så er det mange andre som også har det som deg. Vi er mennesker, og vi er ikke perfekte. Men vi er perfekte uperfekte. Det er sånn vi skal være !

I dag farger jeg fredagen glad, og skal bruke dagen på å pusle litt hjemme, jobbe litt og treffe venner. Og ingenting er bedre da enn å samtidig sette litt farge på tilværelsen.

Ha en super fredag 🙂

Startskudd ; Hegeslillerom

Instagram; Hegeslillerom

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg